Reguli de aur, pentru un discurs reusit

Miercuri, 03 Noiembrie 2010, ora 16:37
6604 citiri
Reguli de aur, pentru un discurs reusit

Exista putine lucruri in lumea afacerilor mai inspaimantatoare decat discursurile publice in fata unei audiente numeroase. Chiar si cel mai increzator om de afaceri se lasa prada emotiilor atunci cand se aseaza in fata microfonului. Multi prefera sa recite informatiile pregatite din timp pentru a se asigura ca trec cu bine peste moment, si nimic mai poate plictisi publicul mai tare decat aceasta atitudine, potrivit publicatiei Forbes.

Iata cateva reguli “de aur” pe care trebuie sa le retii pentru a trece peste toate emotiile si sa devii un maestru in arta oratorica.

Spune o poveste

Cei mai buni oratori din ziua de azi, de la Steve Jobs la fostul CEO General Electric, Jack Welch, se bazeaza pe diferite povestiri pentru a-si prezenta ideea, nu pe statistici sau prezentari PowerPoint.

Concentreaza-te pe valoare, pe avantaje si gaseste argument care sa acapareze atentia audientei.

Cifrele si procentele nu au niciun impact fara o poveste care sa sensibilizeze si sa demonstreze relevanta lor, sunt de parere specialistii.

Demonstreaza ca esti implicat

Daca cel care tine discursul nu isi doreste sa se afle in fata audientei, sentimentul va fi indus cu usurinta pe partea cealalta a pupitrului, iar valoarea discursului este anulata inca de la inceput.

Pasiunea pentru subiectul pe care il prezinti poate fi transmisa atat prin cuvinte, cat si prin limbajul corpului, spun expertii.

Un discurs de calitate trebuie inceput cu multumiri si aprecieri pentru invitatia de a vorbi, continua prin stabilirea contactului vizual cu audienta si este pus in valoare cu ajutorul unui zambet.

Zambetul are o forta incredibila, insa putini folosesc aceasta “arma”, care exprima o atitudine prietenoasa si ii relaxeaza pe cei din jur.

In plus, pozitia mainilor poate spune multe despre tine, de aceea specialistii te sfatuiesc sa eviti strangerea pumnilor sau indicarea cu degetul.

Nu tine in mana obiecte care distrag atentia audientei de la discursul tau si nici nu arata cu degetul catre public, pentru ca gestul poate fi perceput drept unul de amenintare.

Nu te pozitiona intr-un punct fix, cu atat mai putin unul ascuns dupa pupitru, pentru ca oamenii sunt mult mai atenti la o persoana care se deplaseaza, decat la una inerta, sunt de parere expertii in HR citati de Forbes.

Creeaza o atmosfera interactiva

Audienta poate fi implicata in tema discursului prin intrebari deschise si poate fi intretinuta prin sugestii de imbunatatire a perspectivelor, spun specialistii.

Incearca sa nu acaparezi microfonul si permite-le celor din auditoriu sa isi manifeste interesul intr-un dialog in care ambele instante depun eforturi egale.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#discurs, # public, # audienta, # dialog , #stiri Steve Jobs