Cu 13 ani in urma, Apple a fost in pragul falimentului. Astazi, este cea mai admirata companie din lumea IT. Iata cum a reusit Steve Jobs sa transforme Apple in cea mai "de succes" companie din lume, potrivit Business Insider.
A intrat in parteneriat cu "dusmanul"
Va puteti imagina un parteneriat intre Pepsi si Coca Cola? La fel de ciudat a fost si parteneriatul intre Apple si Microsoft din 1997.
Dupa 12 ani de pierderi financiare, Jobs avea nevoie de bani pentru a pune pe picioare Apple, asa ca a apelat chiar la adversarul lui principal, Bill Gates, care a investit 150 milioane de dolari in Apple.
A schimbat viziunea originala si planul de business
Apple a inceput ca o companie de calculatoare, insa Jobs si-a dat seama la timp ca, pentru a obtine succesul, trebuie sa extinda afacerea.
Astfel, Apple a inceput sa produca programe ca Final Cut Pro, urmate de MP3 playere, iPhone-uri si iPad-uri.
Jobs a schimbat numele companiei din Apple Computer Inc. in Apple Inc. in 2007, pentru a simboliza noua viziune.
A gasit solutii la orice obstacol
Multi comercianti nu ofereau produselor Apple pozitionarea adecvata. Solutia? Magazinul Apple.
Imprastiate in intreaga lume, aceste puncte de vanzare sunt acum "favoritele" industriei de calculatoare.
Nu a cerut feedback consumatorilor ci le-a spus ce trebuie sa cumpere
Jobs nu foloseste focus grup-uri, in schimb le spune clientilor ce-si doresc.
"Apple are puterea de a te face sa vrei si sa cumperi lucruri care credeai ca nu-ti trebuie", este de parere Carl Howe, director de cercetare al grupului Yankee.
A unit produse
Apple a lansat produse inovatoare, reprezentand in acelasi timp si viziuni integrate.
De exemplu, iPod-urile se potrivesc de minune cu iTunes.
Potrivit lui Jobs, "creativitatea inseamna conectarea lucrurilor".
A stiut sa-si aleaga echipa
"Ceea ce a facut Macintosh sa fie <<la inaltime>> a fost faptul ca angajatii erau muzicieni, poeti, artisti, zoologi si istorici care s-au intamplat sa fie si cei mai buni oameni de stiinta din industria calculatoarelor", a declarat Jobs.
I-a incurajat pe altii sa gandeasca diferit
Campania de publicitate Apple de la sfarsitul anilor ’90, "Gandeste diferit" a fost una din cele mai eficient din istoria companiei.
A stimulat inovatia si reinventia, ceea ce a transformat Apple in ceea ce este.
Nu s-a pierdut in amanunte
Simplitatea inseamna fericire. Designerul Apple, Jonathan Ives a confirmat aceasta strategie.
"Am fost mereu pentru simplitate pentru ca intelegem nevoia de claritate a oamenilor".
A vandut vise, nu produse
Oamenii nu cumpara produsele, ci sentimentul din spatele produselor. Jobs a stiut ca oamenilor le pasa in primul rand de ei insisi, asa ca produsele au fost facute pentru a le satisface nevoile si dorintele.
A avut incredere in instinct
Steve Jobs a spus in discursul sau de la Stanford: “Aveti curajul sa va urmati inima si intuitia”.