Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Exclusiv - Noul CEO Tarom: "Compania va ajunge pe linia de plutire in 2 ani"

Exclusiv - Noul CEO Tarom: "Compania va ajunge pe linia de plutire in 2 ani"


Christian E. Heinzmann, noul director executiv al Tarom, care isi va incepe mandatul din data de 19 octombrie, a declarat pentru Business24 ca operatorul aerian ar putea atinge pragul de rentabilitate in 2 ani sau chiar mai putin.

"Imi aduce aminte de situatia de la Sabena (n.r. fostul operator aerian national din Belgia) inainte sa dea faliment. Angajatii erau foarte devotati, dar cifrele financiare spuneau altceva. Bineinteles, ne aflam cu 10 ani mai tarziu, iar impactul european este diferit astazi", a spus Heinzmann.

Societe Anonyme Belge d'Exploitation de la Navigation Aerienne (Sabena) a fost compania aeriana nationala in Belgia, intre 1923 si 2001, an in care a dat faliment.

"Sincer, nu stiu cat va dura (n.r. ca Tarom sa-si revina), dar daca echipa va coopera, am putea atinge pragul de rentabilitate in aproximativ 2 ani, poate chiar mai putin, in functie de criza europeana. Sunt un om de echipa si cred in viitorul acestei companii aeriene", a declarat Heinzmann.

Christian E. Heinzmann, noul CEO Tarom: "Vin saptamana viitoare la Bucuresti"

Christian E. Heinzmann este cetatean belgian si are o experienta de peste 25 de ani in industria aviatica. El va avea cu Tarom un contract pentru patru ani.

Potrivit CV-ului sau, Christian E. Heinzmann este specializat in managementul crizei, managementul schimbarii intr-o companie si crearea de strategii pentru profitabilitate.

Noul sef al Tarom si-a trecut in CV faptul ca stie sa negocieze cu sindicatele sau alte grupuri care pot pune presiune in ceea ce priveste business-ul unei companii mari.

Unde a lucrat Christian E. Heinzmann

Cel mai recent job al noul CEO Tarom este in cadrul companiei AviaFix unde, potrivit CV-ul sau, este proprietar si director general.

AviaFix este o companie specializata in furnizarea de servicii profesionale in industria aviatica, care includ liniile aeriene, aeroporturile, manevrarea bagajelor, controlul traficului aerian si autoritati civile aviatice.

I perioada martie 2010 - decembrie 2010, Christian E. Heinzmann a lucrat in cadrul GMC Airlines Limited, o companie privata infiintata in 1998 in Bangladesh.

Compania s-a confruntat cu o crestere mai mica decat cea estimata, de-a lungul unei decade, pana cand, in 2009, cel mai mare conglomerat din Bangladesh, Beximco, a fuzionat cu GMG.

In prezent, potrivit lui Heinzmann, GMG Airlines este liderul pietei in ceea ce priveste rutele interne in Bangladesh. Reteaua companiei include 9 rute internationale si 5 rute interne.

Ce-l asteapta pe Christian E. Heinzmann la Tarom

Cifrele seci pe care va trebui sa la administreze Christian E. Heinzmann si de la care va trebui sa readuca pe linia de plutire compania Tarom sunt urmatoarele: anul trecut operatorul a inregistrat pierderi de 60,9 milioane de euro (262 milioane de lei), in conditiile in care a transportat aproximativ 2,2 milioane de pasageri, sub nivelul prognozat.

In ultimii patru ani, Tarom a acumulat pierderi in valoare de 181 milioane de euro. Mergand mai departe, in 2004, cand compania urma sa beneficieze de un ajutor din partea statului in valoare de 600 de milioane de euro, pierderile anuale (2003) erau de 14,5 milioane de dolari, la o cifra de afaceri de 220 milioane de dolari.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2741 ori