Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Managerul privat al Tarom lucreaza sapte zile din sapte, dar ar putea sa plece saptamana viitoare

Managerul privat al Tarom lucreaza sapte zile din sapte, dar ar putea sa plece saptamana viitoare


Tarom nu este foarte atractiva in prezent pentru investitori din perspectiva achizitiei de actiuni, din cauza pierderilor, a declarat joi Christian Edouard Heinzmann, directorul general al companiei de transport aerian.

"Pentru moment, scuze pentru cuvant, nu suntem foarte sexy. Compania nu este atractiva din cauza pierderilor. Noi trebuie sa facem compania putin mai sexy pentru ca lumea sa ne placa mai mult", a afirmat Heinzmann, raspunzand unei intrebari.

El a precizat ca au avut loc cateva intalniri cu reprezentantii casei de brokeraj Swiss Capital, mandatati sa gaseasca investitori interesati pentru preluarea a 20% din capitalul Tarom, dar nu are alte informatii.

Heinzmann, cetatean belgian cu o experienta de peste 25 de ani in industria aviatica, si-a inceput mandatul la Tarom in noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani, avand functia de chief executive officer and accountable manager.

El a afirmat joi, la prima intalnire cu reprezentantii mass-media dupa preluarea mandatului, ca lucreaza "sapte zile pe saptamana", scopul fiind supravietuirea Tarom.

"Este atat de multa birocratie in aceasta companie! Trebuie sa semnam mii de documente si avem aceasta problema cu necunoasterea limbii", a spus Heinzmann, adaugand insa ca munca este placuta, in ciuda volumului ridicat.

Flota Tarom s-ar putea reduce

Directorul a declarat ca operatorul aerian vrea sa-si standardizeze flota de avioane, care ar trebui sa scada in urmatorii doi ani, dupa ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat ca Tarom trebuie sa se dezvolte prin achizitii.

"Trebuie sa avem o flota standardizata, asta insemnand ca toate avioanele sa aiba aceeasi configuratie. (...) Trebuie sa facem o operatiune de "phase in/ phase out", adica sa schimbam flota actuala cu una noua", a spus Heinzmann, la o intalnire cu presa.

El a explicat ca in prezent flota Tarom are mai multe tipuri de avioane, iar o uniformizare a acesteia ar reduce costurile cu combustibilul cu 35% si ar permite o utilizare mai ridicata a aeronavelor.

Operatiunile de negociere cu producatorii pentru aceasta operatiune ar putea fi initiate in 2014, modificarile urmand sa fie insa facute cu aprobarea Ministerului Transporturilor, potrivit sursei citate.

Seful Tarom a spus ca operatorul aerian ar trebui sa aiba 20 de avioane in urmatorii doi ani, fata de 24 de unitati in prezent. Flota companiei este compusa din aeronave Boeing 737, Airbus A 318, Airbus A 310, ATR 72 si ATR 42.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi ca Tarom trebuie sa isi mareasca flota de avioane, prin achizitii sau inchirieri, pentru a-si putea dezvolta activitatea.

Planul de revitalizare a companiei

Heinzmann a spus ca primul plan de management a fost respins de board-ul companiei, fiind prea complicat, iar varianta revizuita va fi propusa la finele saptamanii viitoare.

"Daca il resping din nou vinerea viitoare va trebui sa merg acasa", a spus el.

Planul vizeaza revizuirea tuturor operatiunilor companiei, eficientizarea acestora si cresterea incasarilor, in conditiile in care vanzarile si activitatea de management a fost deficitara in ultimii ani.

Seful Tarom a afirmat ca in prezent au loc renegocieri cu toti furnizorii companiei, in numar de 30-40, unele contracte fiind "socante".

Oficialul companiei a spus ca toate rutele companiei sunt putin profitabile in prezent, cea mai importanta fiind cursa de Bruxelles. Compania intentioneaza sa sa introduca o cursa spre Praga si sa creasca numarul curselor din Iasi.

Heinzmann nu a mentionat rezultatele financiare ale Tarom din 2012, dar a precizat ca spera ca operatorul aerian sa devina profitabil inainte de 2016.

Salariile administratorilor si planul de disponibilizari

Directorul general a precizat ca administratorii companiei au o remuneratie lunara de 1.500 euro, la care se adauga 500 euro pentru calitatea de membru intr-unul din comitetele de lucru. Un membru CA poate face parte din maxim trei comitete. Heinzmann castiga lunar 10.000 de euro pentru functia de director general.

Compania aeriana a inregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011, iar capacitatea de transport pe cursele regulate s-a redus cu 5%.
Tarom a transportat anul trecut 2,03 milioane de pasageri pe toate cursele regulate, interne si externe, restul provenind din curse charter si pasageri code-share.

Intrebat daca vor exista disponibilizari la nivelul companiei, care are peste 2.000 de angajati, Heinzmann a evitat sa avanseze o cifra sau un numar optim de salariati, precizand ca vor fi disponibilizari in cazul in care exista "abuzuri", dar si ca productivitatea in cazul Tarom este una scazuta.

Gradul de incarcare a curselor Tarom a crescut la 66%, fata de 61% in 2011.

Compania a fost infiintata in 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Tarom nu a mai obtinut profit din anul 2007, iar pierderile inregistrate in intervalul 2008-2011 totalizeaza 830 de milioane de lei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1497 ori