Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Calculator taxa auto: Vezi cat platesti in 2013 pentru timbrul de mediu!

Calculator taxa auto: Vezi cat platesti in 2013 pentru timbrul de mediu!


Proprietarii masinilor Euro 3 si 4 vor plati cel mai mult (+10%) pentru timbrul de mediu, in comparatie cu vechea taxa auto. La polul opus se afla proprietarii masinilor Euro 6 sau hibrid care nu vor plati nicio taxa.

Afla ce valoare vei plati, cu ajutorul calculatorului pentru timbrul de mediu 2013!

Una din cele mai mari hibe ale timbrului de mediu, in varianta prezentata de guvern, este favorizarea patrunderii pe piata romanesca a unor masini deosebit de poluante, tip Euro 1 sau Euro 2, la preturi derizorii, avertizeaza Florea Pirvu, vicepresedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR).

Practic, in calculul taxei se va tine cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi inmultita cu valoarea in euro a fiecarui gram si cu cota de reducere a timbrului exprimata in functie de vechime. Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia, se precizeaza la articolul 6, alineatul 5 al Ordonantei de modificare.

Noua taxa va conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic. Taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic.

Calculeaza aici cat platesti pentru timbrul de mediu in 2013: Calculator pentru timbrul de mediu 2013

Exista insa nenumarate obiectii din partea reprezentantilor industriei in ceea ce priveste noul timbru de mediu. Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport(FORT), a explicat pentru Business24, ca noua taxa nu respecta principiul "poluatorul plateste".

"Daca varianta prezentata este cea finala, nu mi se pare ca respecta principiul 'poluatorul plateste'. Acest principiu trebuie sa se apropie cat mai mult de legatura cu durata de utilizare, adica ca acelui poluator sa i se aplice o contravaloare care trebuie sa fie raportata la o unitate de timp.

Ce spun transportatorii despre noua taxa auto (timbrul de mediu)

In momentul in care primul proprietar isi vinde autovehiculul, cumparatorul automat va acoperi si costul timbrului de mediu. Practic se va transfera catre noul cumparator. Avand in vedere ca se transfera, poluatorul nu mai plateste nimic si potentialul viitor poluator plateste. Singura forma apropiata de acest principiu este cea aplicata in Austria si Germania", a declarat Augustin Hagiu.

In plus, transportatorii se arata revoltati de faptul ca pentru masinile comerciale se va aplica vechea taxa auto din 2012, desi s-a stabilit ca nu este o masura corecta.

"Nu inteleg de ce legea 9/2012 se va aplica in continuare autovehiculelor comerciale. Este absurd! Daca s-a stabilit ca aceasta lege nu respecta acest principiu de ce se aplica la transportul comercial? Adica acesta poate fi impozitat suplimentar cu nerespectarea unor principii?", a adaugat Hagiu.
Sursa: Business24.ro

Loading from