Taxa auto: Pentru ce sa dai statul in judecata si ce poti castiga

Marti, 05 Februarie 2013, ora 13:27
11771 citiri
Taxa auto: Pentru ce sa dai statul in judecata si ce poti castiga

Noul timbru de mediu ar putea genera, asemenea taxei de poluare din 2012, un nou val de procese impotriva statului.

Motivele pentru care proprietarii masinilor pot intenta un proces impotriva autoritatilor sunt printre altele incalcarea legislatiei privind libera circulatie a bunurilor in UE sau incalcarea principiului "poluatorul plateste".

Ce ar putea castiga clientii dupa un proces care nu dureaza mai mult de sase luni? Taxa achitata plus dobanzile legale sau cheltuielile de judecata.

Noul timbru de mediu aduce schimbari in sistemul de plata al taxei auto. Daca in 2012, taxa de mediu lua in calcul 30% din emisiile de dioxid de carbon si cilindreea, noua taxa auto, aplicabila in 2013, ia in calcul intreaga emisie de dioxid de carbon si va fi aplicata doar masinilor destinate transportului de persoane, cu cel mult opt locuri.

Totusi, Guvernul nu respecta nici acum principiul potrivit caruia poluatorul plateste. Practic, timbrul de mediu se plateste de catre cumparator, cel care nu a poluat. In situata in care s-ar fi urmarit respectarea acestui principiu, vanzatorul, cel care a poluat prin utilizarea masinii ar trebui sa plateasca taxa.

Timbrul de mediu ar putea genera noi procese impotriva statului - Opinie Dragne si Asociatii

Potrivit avocatilor contactati de Business24 cea mai mare problema juridica pe care o ridica timbrul de mediu este, la fel ca in cazul taxei aplicate in 2012, incalcarea principiului liberei circulatii a bunurilor in UE.

"Din ceea ce am inteles eu, acest timbru de mediu se achita o sigura data in momentul in care pui masina in circulatie. Practic, este un fel de taxa pe circulatia marfurilor. Aceasta taxa este o restrictie asupra circulatiei marfurilor care intra in contradictie cu directivele europene. Nu este o interdictie, dar autoritatile spun: daca vinzi trebuie sa aplici acest timbru de mediu", a explicat avocatul Gheorghe Piperea pentru Business24.

Calculator taxa auto: Vezi cat platesti in 2013 pentru timbrul de mediu!

Acelasi lucru il sustine si Ananamaria Gavrila (Gheorghiu), Senior Associate Dragne & Asociatii.

Dupa parerea noastra, noua taxa duce la incalcarea liberei circulatii a bunurilor in cadrul Uniunii Europene, intrucat ea este mai mare tocmai la masinile cu tehnologie Euro 3 si Euro 4, care reprezinta, de fapt, procentul cel mai mare din totalul importurilor de masini second hand (in timp ce pentru masinile foarte vechi taxa este mult mai mica)", a explicat avocatul pentru Business24.

In plus, Gheorghe Piperea subliniaza ca exista inca o serie de semne de intrebare cu privire la situatia celor care au achitat deja taxa de poluare.

"In plus, ce se intampla cu cei care sunt proprietari de masini si au platit deja taxa de poluare sau de prima inmatriculare pe aceasta masina? Mai platesc sau nu timbrul de mediu? Din cate ne-am putut da seama se pune problema unei compensari: ti-ai platit taxa de poluare se face o compensare cu timbrul de mediu si daca mai este o diferenta o mai platesti. Este o alta Marie dar cu aceeasi palarie. Daca insa taxa de poluare a fost mai mare decat timbrul de mediu, nu mai platesti timbru, dar ce se intampla cu diferenta?", a declarat avocatul.

Gheorghe Piperea a adaugat ca un proces intentat de un sofer impotriva statului dureaza aproximativ sase luni de zile, iar in situata in care instanta le da castig de cauza clientii castiga taxa, dobanzile legale si chiar si cheltuielile de judecata.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#taxa auto 2013, #timbru mediu 2013, #procese timbru mediu 2013, #dosare timbru mediu 2013 , #Taxa auto