Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum e sa lucrezi pentru cel mai bun angajator din Romania? - Partea I

Cum e sa lucrezi pentru cel mai bun angajator din Romania? - Partea I

Un job la "cel mai bun angajator din Romania" iti deschide usi in cariera si iti asigura o dezvoltare orientata catre succes. Desigur, pentru a ajunge acolo nu este suficient sa fii un bun profesionist in domeniul tau de activitate. Aici, angajatii sunt alesi pe sparnceana, iar cei care ajung in fruntea companiei par a avea cateva trasaturi comune: oameni cu un caracter aparte, altruisti si motivati de rezultatul muncii lor.

Astfel, se creeaza un cerc "virtuos": compania iti asigura un mediu de calitate, iar tu, ca angajat, reprezinti un certificat de garantie pentru evolutia din interiorul ei. Aceasta pare a fi si logica de Talent Management utilizata de GlaxoSmithKline Romania, care detine titlul de "Cel mai bun angajatori din Romania, in 2010", oferit de compania de consultanta in resurse umane Hewitt Associates.

"Am crescut odata cu business-ul, am intalnit oameni diferiti si foarte buni, de la care am putut invata foarte multe. Acum am acceptat rolul de European Medical Director al Critical Diseases Business Unit si ma voi muta in sediul central al GlaxoSmithKline din Brentford, din apropiere de Londra. Este frumos si provocator in acelasi timp!", a declarat Mihaela Ianosev, Medical Director GSK Romania, intr-un interviu acordat Business24.

Cum este sa lucrezi pentru "Cel mai bun angajator din Romania"?

Este frumos si provocator in acelasi timp! Daca o iau cu inceputul - am ales sa lucrez in industria farma pentru ca este un domeniu care are legatura directa cu pacientul, cu terapia, cu managementul bolii; de altfel, e interesant faptul ca la toate testarile pe care le-am facut mi-a iesit ca rezultat faptul ca sunt o persoana altruista; cred ca asta e o calitate absolut necesara pentru orice persoana care isi doreste sa devina director medical – alaturi de cea de a fi medic.

Pe mine asta ma motiveaza, sa stiu ca rezultatul muncii mele face parte dintr-un mecanism mai complex care are ca finalitate o calitate mai buna a vietii, insanatosirea pacientului. Acest mod de a gandi, de a pune pacientul pe primul loc, este caracteristic intregului departament medical din GSK si companiei in sine. Pentru mine, asa se traduce in mare masura premiul pe care GSK l-a primit: ca munca mea si a colegilor mei are ca rezultat o viata mai buna pentru pacient.

Ce te-a determinat sa accepti acest nou rol in echipa centrala a GSK?


Pentru a raspunde la aceasta intrebare, este nevoie mai intai de un scurt istoric. Intr-o zi, directorul medical pe Europa m-a contactat si m-a intrebat daca sunt disponibila sa discutam despre o eventuala oportunitate de cariera. I-am spus ca “da” si apoi ne-am “vazut” intr-o video-conferinta. Nu era pentru prima oara cand ne vedeam, pentru ca ne-am cunoscut anterior, cu ocazia unui alt proiect. In plus, directorul medical regional m-a sustinut pe tot acest parcurs, iar ultimul interviu pe care l-am avut a fost cu directorul responsabil de strategia comerciala europeana, care a fost foarte incurajator. Tot acest proces a durat numai o luna de zile si s-a desfasurat in primavara acestui an.

Voi incepe sa lucrez in sediul GSK House din Londra incepand cu aceasta luna, dupa 14 ani alaturi de GSK Romania.

In privinta relatiei cu oamenii, cu echipele pe care le-am condus - ceea ce am gandit mereu in privinta oamenilor este ca trebuie sa caut sa am omul potrivit la locul potrivit, iar in fiecare dintre oamenii cu care lucrez sau pe care vreau sa-i angajez caut sclipirea in ochi, caut sa vad dorinta de a face ceva din tot sufletul. Daca omul are zvacnirea asta, atunci poate face orice.

Dupa 14 ani de GSK Romania, am decis sa aplic asta si la mine.

Practic, atat in cazul meu cat si in cazul departamentului a fost un fenomen de crestere. Am crescut departamentul – nu doar aria de activitate, ci si cantitatea si calitatea – oameni mai multi, traininguri foarte bune, standardizare si corectitudine in tot ceea ce facem.

Apoi, am facut si pasul in sus, avand un rol central european pentru un produs pentru boala lupus (rolul a fost de Central Europe Medical Lead, n.red.), un proiect in care am reusit sa obtin o detasare de detaliile de zi cu zi, o detasare care te face sa vezi toate lucrurile la locurile lor, sa intelegi cum se aranjeaza totul in strategia globala a companiei si, chiar mai mult, am intalnit oameni diferiti si foarte buni, de la care am putut invata foarte multe.
 
Ce inseamna pentru cariera ta aceasta promovare?

In cei 14 ani alaturi de GSK, am crescut odata cu business-ul, atat cu cel comercial cat si cu cel medical si, in plus, am trecut si prin acel rol central european care mi-a oferit o viziune aparte asupra business-ului. Atunci cand te uiti in sus, te gandesti ca iti doresti sa fii si tu printre acesti oameni si sa faci asta – cred ca asta s-a intamplat in cazul meu.

In GSK am intrat dupa ce abia terminasem rezidentiatul, in 1997. Pe atunci, sediul GSK era in Hotel Bucuresti iar in primele zile nu aveau sa-mi dea un birou si au improvizat unul chiar in bucatarie. Asta a fost bine, pentru ca lumea venea destul de des pe acolo si nu puteau sa treaca pe langa mine fara sa ma salute, sa discutam. Asa am reusit sa-i cunosc pe toti in doar 2 zile. E drept, pe atunci nu erau mai mult de 100 de angajati in toata tara (acum, echipa GSK in Romania are 1.000 de oameni, n.red.) dar, chiar daca eram atat de putini, aceasta pozitionare buna m-a ajutat mult, pentru ca am cunoscut compania si oamenii foarte repede, intr-o perioada in care nu exista un proces de inductie in GSK.

Cand m-au angajat mi-a placut foarte tare de sefa mea, pe care o chema tot Mihaela, Medical Manager-ul de atunci – era curioasa, bataioasa, o fire foarte tenace. Erau doar doi oameni in departamentul medical la acea data, iar eu am venit pe postul de monitor clinic. Practic, m-am angajat in companie si am intrat direct in R&D.

Atunci cand am aplicat pentru job, la GlaxoWellcome (fuziunea dintre GlaxoWellcome si SmithKline Beecham s-a petrecut in 2001, n.red.) eu nu cunosteam compania, iar un coleg mi-a spus ca e o companie foarte buna, in care pot avea un viitor, o companie cu grija pentru pacient si care pune mare accent pe calitate.

Peste un an si jumatate s-a deschis pozitia de Medical Manager, iar sefa mea de atunci, care pleca din tara, m-a incurajat, am aplicat pentru job si, in cele din urma, am devenit Medical Manager. Stiu si acum, era in 11 decembrie si eram la o petrecere de Craciun, iar acolo directorul general mi-a spus ca eu voi fi noul Medical Manager. Am fost foarte incantata!

Dupa fuziunea intre SmithKline Beecham si Glaxo Wellcome s-a produs si integrarea Europharm in nou formata GSK (fabrica din Brasov a fost achizionata in 1998 de SmithKline Beecham, iar in 2001 a avut loc fuziunea intre Glaxo Wellcome – compania din care facea parte Mihaela - si SmithKline Beecham, n.red.), iar job-ului meu a capatat o complexitate mai mare. Nu au fost mari turbulente, dar cu siguranta job-ul meu a devenit mai complex, la fel si mai tarziu pe tot parcursul experientei mele alaturi de GSK.

In paralel cu responsabilitatile medicale am fost, pentru o perioada de un an de zile, si directorul business unit-ului de generice si OTC-uri, detinand practic si un rol comercial.  Erau o echipa foarte puternica, dar aveau nevoie de o mai mare vizibilitate si de o mai mare recunoastere a valorii muncii lor, a contributiei pe care o au in bunul mers al companiei – au fost lucruri de genul acesta, ce nu tin strict de business-ul in sine, care mergea bine.
Sunt convinsa ca omul multumit face lucrul si mai bun, iar in acel an echipa a terminat cu plus 8% – era meritul lor, dar imi place sa cred ca, in parte, a fost si munca mea – prin expunerea lor in board, in companie, cu evidentierea meritelor echipelor la intalnirile nationale. Am avut si idei de business care au prins si au adus valoare, dar asta a venit in contextul discutiei cu business unit managerii. Le-am sugerat o directie si le-am cizelat-o, astfel incat sa aiba cat mai multe sanse de succes.

Acum, rolul pe care l-am acceptat dupa toate aceste experiente bogate in GSK Romania este de rolul de European Medical Director al Critical Diseases Business Unit si ma voi muta in sediul central al GSK din Brentford, din apropiere de Londra (in GSK House). Din aceasta pozitie, voi coordona activitatile medicale ale acestui business unit strategic pentru GSK, la nivel de Europa. Critical Disease Business Unit este singurul business unit independent pan european din cadrul GSK Pharma Europe, cu reprezentare in cele mai mari tari europene.

"In studiul 'Best Employers Romania 2009-2010', realizat de compania de consultanta in resurse umane Hewitt Associates, GSK s-a clasat pe locul intai in topul companiilor din Romania cu peste 250 de angajati, inregistrand un nivel ridicat de implicare al echipei, de peste 80%", a explicat Iulia Dobritoiu, HR Business Lead & HR Services Lead, GlaxoSmithKline Romania pentru Business 24.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7548 ori