Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Camelia Sucu, despre planurile sale pe 2014: Sarcina grea pentru Iepuras!

Camelia Sucu, despre planurile sale pe 2014: Sarcina grea pentru Iepuras!


Camelia Sucu i-a cerut Iepurasului ca anul acesta sa poata transforma toate ideile pe care le are in business-uri frumoase si prospere, dar si "ceva rabdare" pentru momentele in care lucrurile nu se intampla in ritmul in care si-ar dori ea.

"Sarcina grea pentru Iepuras", recunoaste antreprenoarea, intr-un interviu acordat Business24.

Proprietarul Class Living, Iconic Health, Iconic Food Wine & Design by Camelia Sucu, Class Living si al Pietei de Gros vorbeste despre planurile sale de business pentru 2014 si tot ce-si doreste sa faca dupa ce isi petrece Pastele acasa, cu cei dragi.

"Pariul cu agricultura continua, el a devenit unul pe viata.(...)Trecerea de pe o zi pe alta de la discutiile cu fermierii la business management-ul de oras nu ma defocuseaza cum ar putea parea: ma incarca pentru amandoua", mai spune Camelia Sucu.

Cum a evoluat businessul Iconic Food Wine & Design de la intrarea pe piata si pana acum?

Iconic, ca locatie de business exista in Aleea Alexandru inca din 2010, insa avea doar componenta de showroom si locatie de evenimente speciale, de lifestyle. Ulterior s-a adaugat restaurantul care a devenit perfect functional in toamna lui 2013, o data cu conturarea unui meniu pe care l-am nummit Esthetic Food - in acord cu locatia insasi - si aducerea in peisaj a unei bucatarii profesionale unice in Romania, La Cornue.

Am gandit aceasta transformare pentru ca simteam potentialul locatiei de a oferi mai mult decat un simplu showroom de mobilier (sau fashion la acea vreme).

Simteam ca Iconic putea deveni un loc unic de lifestyle prin impletirea mai multor facilitati. In aceasta idee l-am si redenumit Iconic Food Wine & Design by Camelia Sucu.

In paralel, in vara anului trecut am inceput tot in Iconic conturarea business-ului Iconic Health, un business care creste ca Fat Frumos: este vorba despre un concept de nutritie sanatoasa care contine, sucuri din legume si fructe si diete personalizate de detox.

Intentionez sa mut operatiunile Iconic Health din Iconic, o data ce cladirea devine neincapatoare pentru procesarea cererilor, insa tot Iconic a inspirat si a generat si acest business. Asadar Iconic pare un loc fertil, viu, care naste idei mereu, inspira, hraneste.

Ce cifra de afaceri a inregistrat? S-a ajuns la break-even?

Ca firme am separat Iconic Health de Iconic Food Wine& Design, pentru ca obiectele de activitate sunt diferite, insa intrucat se realizeaza o sinergie si eficientizare a costurilor, da, se poate vorbi de break even per total operatiuni, de anul acesta incepand.

Cum arata piata de lux in Romania, dupa primele luni ale lui 2014? Ce asteptari aveti?

Neschimbata. Adica stagnanta. Nu reusesc sa vad un trend pozitiv, o revigorare, insa asta nu ma mira pentru ca simt ca stagnam cu totul (in ciuda unor predictii macroeconomice optimiste care au tot fost lansate). Nu s-a relansat vizibil consumul in general, deci nici consumul de lux nu face o exceptie.

Ce planuri de business aveti pentru 2014?

Imi doresc ca Iconic Health sa devina o referinta pe piata si sa schimbe comportamente de consum, sa indrepte oamenii catre o viata sanatoasa, sa genereze rezultate pozitive si schimbari de lifestyle si mentalitati pentru cat mai multi oameni.

Am creat alternative si solutii concrete de nutritie cu care imi doresc sa educ, atat cat imi sta in puteri, oameni din middle class-ul Bucurestiului (deocamdata), dar si sa extind acest business in regim de franciza in viitorul nu foarte indepartat.

Pariul cu agricultura continua, el a devenit unul pe viata. Bat tara in continuare pentru ca de la biroul din Iconic nu simt oportunitatile si n-as putea sa inteleg ce face o ferma de vaci sa functioneze.

Trecerea de pe o zi pe alta de la discutiile cu fermierii la business management-ul de oras nu ma defocuseaza cum ar putea parea: ma incarca pentru amandoua.

Cum va petreceti anul acesta sarbatorile de Paste?

Pastele si Craciunul incerc sa le petrec de cele mai multe ori in tara, cu familia. Rareori plec de astfel de sarbatori pentru ca nu vreau sa ratez reuniunile de familie.

Am ajuns la maturitatea care imi permite sa inteleg cu adevarat ca nimic nu e mai pretios decat momentele alaturi de cei dragi. Ma bucur de ele cat de mult pot si nu mai vreau sa las business-ul sa-mi acapareze cele cateva ore sau zile pretioase de intimitate in familie.

Care este cea mai frumoasa amintire care va leaga de Paste?

Mergeam in fiecare an la Denie cu parintii sau bunicii si ma bucurau ouale colorate de pe masa - intotdeauna le-am facut colorate, niciodata doar rosii. Imi amintesc ca era o preocupare speciala sa obtin nuante cat mai speciale. N-am mai vopsit oua de ani buni, recunosc, asta si pentru ca sunt o permanenta invitata la masa de catre parintii mei care inca ma rasfata ca in copilarie.

Renuntati la gadgeturile care va leaga de munca in aceste momente?

Gadget-urile nu ma leaga numai de munca, ele leaga de obicei munca si viata personala, intr-un tot, nu prea avem cum sa le despartim, cel putin noi, antreprenorii.

N-as putea sa spun ca ma despart de iPad mai mult de o zi, dar el nu ma impiedica sa ma bucur de compania fetelor mele sau a parintilor mei.

Ce i-ati cerut Iepurasului, anul acesta?

Sa fiu sanatoasa ca sa pot sa transforma toate ideile si planurile pe care le am in business-uri frumoase si prospere si ceva rabdare ca sa nu ma frustrez de fiecare data cand lucrurile nu se intampla in ritmul pe care l-as vrea eu. Sarcina grea pentru Iepuras!

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4410 ori