Dana Cortina, Porsche: Despre decoratia cu aur pentru management si strategie

Sambata, 16 Februarie 2013, ora 00:00
4203 citiri
Dana Cortina, Porsche: Despre decoratia cu aur pentru management si strategie

Dana Cortina, director general al Porsche Inter Auto Romania, vorbeste despre decoratia de aur obtinuta la inceputul lunii in Austria, pe care o vede ca o motivatie pentru a merge si mai departe. Cu toate acestea, este mereu in cautarea unui echilibru intre profesie si planul personal, o balanta a carei valoare a descoperit-o in timp.

Si "time management"-ul este esential pentru Dana Cortina, care a invatat sa delege si sa-i invete pe cei de langa ea, modeland astfel niste oameni valorosi in compania sa.

De altfel, calitatile sale strategice si de management i-au adus recunoasterea internationala, dupa cativa ani in care a infiintat o companie de la zero, a trecut prin cresteri exponentiale, dar si printr-o criza economica din care a invatat cele mai importante lectii de management, a explicat femeia de afaceri, intr-un interviu acordat Business24.

Ati fost decorata, recent, cu aur pentru servicii deosebite aduse statului austriac. Care au fost aceste servicii si care sunt personalitatile care au mai fost decorate in cadrul acestei ceremonii?

Este, intr-adevar, o distinctie importanta, care ma onoreaza deosebit, pentru ca se acorda, anual, unui numar restrans de persoane, atent alese de statul austriac. In cazul meu, ea reflecta o recunoastere a calitatilor strategice si de management al celui mai important retailer auto din Romania si importator exclusiv Porsche - Porsche Inter Auto Romania.

Alaturi de mine, in sectiunea referitoare la performante din economie, au mai fost decorate alte 11 persoane care activeaza in domenii diverse, de la energie la HORECA.

Ce inseamna aceasta decoratie pentru dumneavoastra?

Este nu numai o satisfactie profesionala extraordinara, ci si o motivatie pentru mai departe. In cei 15 ani de activitate in domeniul auto din Romania, am trecut prin multe.

Am fost printre cei care au infiintat personal compania, de la zero, intr-o perioada in care nu numai ca piata auto din Romania era la inceput, dar insusi mediul de afaceri profesionist era o noutate. Am experimentat exuberanta din perioada de cresteri exponentiale, in care cea mai grea incercare era sa ne putem calibra stocurile pe masura cererii din piata.

Si traversam cu rezultate bune si perioada de criza, in care am reusit sa gasim oportunitati de dezvoltare si de crestere chiar impotriva tendintelor pietei.

Cum a fost anul 2012 pentru dumneavoastra si compania pe care o conduceti?

2012 a fost inca un an dificil, in care piata a scazut, per total, cu peste 20%. Ca volum de masini livrate, a revenit, practic la nivelul anului 2000. Raportat la aceasta evolutie, Porsche Inter Auto a avut o performanta foarte buna, cu rezultate pe plus si o cota de piata semnificativ mai mare. Portofoliul nostru - variat si echilibrat - a contribuit mult la reusita de anul trecut, tinand cont de evolutia foarte buna a segmentului de lux. De exemplu, marca Porsche, pentru care suntem importator exclusiv, a inregistrat o crestere de 35% a numarului de masini livrate in 2012.

Care au fost cele mai mari provocari cu care v-ati confruntat in cei 15 ani de activitate in domeniul auto din Romania?

Fiecare perioada a avut frumusetea, dar si obstacolele ei. La inceput, cand am infiintat compania, pana si obtinerea unei stampile era o provocare.

Nu existau spatii adecvate de birouri, imi amintesc ca am inchiriat parterul si etajul unui bloc din nordul Bucurestiului si acolo ne-am deschis primul showroom, cu birourile la etaj. Apoi a venit perioada de boom, cu startul la creditare, in care abia faceam fata cererii.

Eram o echipa tanara, lucram la foc continuu, proiectele de derulau cu repeziciune si vedeam rezultatele de pe o zi pe alta. Satisfactiile erau foarte mari. Criza s-a instalat subit si amploarea ei a depasit previziunile initiale.

Am avut un moment de cumpana si de decizii grele, a trebuit sa amanam sau sa renuntam la investitii, sa ne schimbam toata strategia din mers, sa acordam o mai mare atentie randamentelor si performantelor individuale astfel incat sa pastram alaturi de noi doar oamenii cei mai buni. De asemenea, a trebuit sa invatam sa gasim satisfactia din faptul ca ne mentineam peste nivelul pietei, chiar daca nu mai inregistram cresteri de doua cifre.

De cativa ani, urmarim sa oferim cele mai bune servicii clientilor, iar acest obiectiv presupune un intreg set de masuri -de la investitia in tehnologii si echipamente performante de service, la efortul de a ne pregati oamenii de service si de vanzari cat mai bine cu putinta. Organizam sesiuni de pregatire aici si in fabricile noastre din strainatate. Vrem sa le dam clientilor nostri increderea ca isi lasa masina pe mainile celor mai buni experti, de fiecare data cand vin in service.

Provocari au fost tot timpul, e o industrie frumoasa, dar, uitandu-ma inapoi, pot sa spun ca adevaratele lectii de management au venit abia in criza.

Va mai ramane timp si pentru planurile personale? Cum stati la capitolul time management?

Incerc in permanenta sa gasesc un echilibru intre viata profesionala si cea personala. Am invatat, in timp, ca aceasta balanta este foarte valoroasa, ca nu poti fi eficient pe termen lung fara ea.

Consider ca e important sa stii sa gasesti raportul in care functionezi cel mai bine si care iti aduce cele mai mari satisfactii si rezultate. In ceea ce priveste time managementul, prioritizarea si delegarea mi se par esentiale. Plus ca ele vin la pachet si cu alte beneficii.

Daca inveti sa delegi, inveti si sa cresti oameni valorosi langa tine, iar asta e una dintre satisfactiile acelea "de nepretuit".

Cum arata un weekend relaxant din viata Danei Cortina?

Ma bucur de simplitate si de viata in familie. Imi plac weekend-urile linistite, plimbarile lungi prin natura, cartile bune savurate in tihna.

Dupa o saptamana contra cronometru sau sub presiune la birou, sa pot sa-mi petrec weekendul in ritmul copiilor mei, fara planuri si deadline-uri, este foarte reconfortant.

Ce pasiuni aveti si cat investiti in ele?

Pasiunile si hobby-urile mele nu necesita alte investitii importante decat timpul dedicat lor.

#Dana Cortina Porsche, #Dana Cortina decoratie aur, #Dana Cortina business , #Top CEO