Gabriela Lungu: The Practice, un pariu cu mine insami. Ma bucur sa vad ca mi-a iesit

Sambata, 06 Octombrie 2012, ora 00:00
5623 citiri
Gabriela Lungu: The Practice, un pariu cu mine insami. Ma bucur sa vad ca mi-a iesit

Gabriela Lungu, Managing Partner The Practice, isi priveste afacerea ca pe un pariu castigat cu ea insasi, in urma cu sase ani. Acum este mai mult un lider decat un manager in compania sa, se straduieste sa inspire oamenii alaturi de care lucreaza si sa fie un profesor bun pentru specialistii pe care ii dezvolta.

Oamenii sunt cei care i-au adus cele mai mari satisfactii dar si cele mai multe dezamagiri, de cand este antreprenor. A invatat, insa, in toti acesti ani, un lucru important: cea mai buna metoda pentru a te relaxa e sa fii relaxat, sa pui pasiune in tot ce faci, dar nu si incrancenare.

Strategia functionat pentru compania pe care a fondat-o in urma cu aproape sase ani, The Practice castigand in tot acest timp numeroase distinctii, printre care si aceea de "cea mai premiata agentie de PR romaneasca" sau premiul Global Sabre, acordat doar catorva agentii de PR din intreaga lume.

Despre trecerea din pozitia de Managing Director la Ogilvy PR in ipostaza de fondator The Practice, despre succes si modul in care se concretizeaza acesta din punct de vedere financiar, dar si despre echilibrul intre pasiunea pentru munca si viata personala, vorbeste Gabriela Lungu, intr-un interviu acordat Business24.

Ce anume v-a determinat sa renuntati la postul de Managing Director la o agentie mare precum Ogilvy PR si sa o luati de la capat, cu propria companie de PR?

In 2006 am hotarat ca este timpul pentru un nou pas in cariera mea. Implineam 10 ani de cand lucram la Ogilvy - destul de neobisnuit pentru industria de comunicare, unde oamenii isi schimba destul de des (in opinia mea mult prea des) locul de munca. Conduceam Ogilvy PR deja de 4 ani si compania era mereu pe primele locuri in topul agentiilor.

Ma simteam pregatita sa fac o schimbare, oarecum dornica sa vad daca reusesc sa razbesc si in postura de antreprenor. A fost un pariu extraordinar cu mine insami - sa o iau de la capat, fara un brand consacrat international pe usa, fara tool-uri senzationale din retea, fara clienti, insa cu enorm de multa energie si ambitie.

Imi doream sa creez un brand puternic si cunoscut in piata de PR - ma bucur sa vad ca mi-a iesit. Nu sunt nici sase ani de la lansarea The Practice si, alaturi de echipa mea, am reusit atat de multe lucruri.

Printre reusite se numara si titlul de "cea mai premiata agentie de PR" din Romania? Care a fost reteta succesului?

"Cea mai premiata agentie de PR romaneasca" nu este un titlu pe care ni l-a acordat cineva, ci o realitate matematica. Avem cele mai multe premii dintre toate agentiile de PR din Romania. Multe sunt trofee internationale, castigate la competitii europene sau mondiale; firesc si mai multe sunt locale, castigate in tara, la Romanian PR Award si la alte competitii (ca de exemplu de digital).

Ne mandrim cu aceste premii pentru ca ele arata cu adevarat cat de bun este produsul agentiei noastre, comparativ cu al altor jucatori din tara si din strainatate. In PR campaniile sunt evaluate dupa multiple criterii - nu este suficient sa aiba o idee creativa simpatica, cum este de multe ori in cazul publicitatii; pentru a lua un premiu in PR programele de comunicare trebuie sa aiba si o strategie desteapta, si o implementare ampla si complexa, si cel mai important rezultate: masurate, reale, spectaculoase.

Am ajuns sa obtinem atat de multe premii si nominalizari cu foarte multa munca si cu o ambitie: fiecare campanie facuta de agentie trebuie sa fie demna "de premiu". Daca nu are o idee creativa si eficace, daca nu are o strategie ingenioasa care va conduce spre rezultate, propunerea de campanie nu ajunge la client. Iar apoi, dupa ce clientul aproba o propunere buna, suntem atenti la detalii si implementam intr-un fel care face cinste ideii, care o pune in valoare.

Avem pana in prezent 35 de campanii diferite care au obtinut recunoastere in competitii, primind in total peste o suta de nominalizari si premii. Sunt campanii pentru clienti extrem de diferiti, din industrii diferite, si cu problematici diverse (de la comunicare corporativa, pana la marketing PR, de la comuncare interna sau management de criza pana la social media sau CSR). Este foarte mult, in nici 6 ani de munca si cu o echipa care a numarat in medie 10 oameni.

Cum se traduce acest titlu in cifre pentru The Practice?

Ma intrebati daca premiile se traduc in venituri pentru agentie? Parerea mea sincera este ca premiile ne ajuta mai putin decat ar fi firesc s-o faca. Te-ai gandi ca ar trebui sa putem vinde mai scump un produs de PR recunoscut ca fiind atat de bun, te-ai gandi ca profiturile noastre ar trebui sa fie spectaculoase. Nu este cazul. Suntem doar buni, nu si scumpi.

Ati primit recent si o distinctie acordata doar celor mai bune 50 de campanii de PR din lume. Ce inseamna pentru voi premiul de la Global Sabre?

Este in mod clar o performanta remarcabila pentru agentia The Practice, dar si pentru industria locala. Doar 33 de agentii de PR din intreaga lume - multe dintre ele giganti globali precum Burson-Marsteller, Edelman sau Hill+Knowlton - au reusit sa castige anul acesta un GLOBAL SABRE.

Doar 50 de programe de PR din lume au primit acest trofeu. Faptul ca agentia noastra se numara printre cele 33 si campania noastra printre cele 50 spune, cred, multe despre noi si nivelul la care lucram.

Nu este prima data cand agentia noastra a reusit sa urce pe podiumul Global Sabre. Prima data a fost anul trecut, la categoria Employee Communication.

Castigarea in acest an a categoriei Issues Management cu o campanie concentrata pe social media valideaza abordarea noastra strategica asupra mediului online, asupra influentatorilor online.

Care au fost cele mai mari provocari cu care v-ati confruntat de cand sunteti antreprenor? Care au fost cele mai importante lectii?

Cele mai mari satisfactii si dezamagiri au venit si sunt convinsa ca vor veni si in continuare din lucrul cu oamenii. Nu caut lectii din asta - am avut si satisfactii si dezamagiri de unde ma asteptam mai putin, lucru care m-a facut sa inteleg ca nu totul tine de mine, ca oamenii sunt cum sunt si trebuie luati ca atare.

Ce tip de manager este Gabriela Lungu?

Asta e o intrebare buna pentru oamenii mei, mai putin pentru mine. Din teste specializate am aflat ca as practica preponderent un management democratic - e firesc de altfel, cata vreme conduc o companie de consultanti.

Nadajuiesc ca reusesc sa fiu mai mult un lider, decat un manager, ma straduiesc sa inspir oamenii si ca ii fac sa isi doreasca sa dea tot ce au mai bun profesional, stiu ca sunt un profesor bun, care dezvolta buni specialisti, stiu ca alaturi de mine cresc noi lideri, oameni puternici, cu ambitie si discernamant.

Puneti foarte mult suflet in aceasta companie. Cum reusiti, totusi, sa va detasati si sa deveniti un bun manager si al timpului personal?

Cu constiinta faptului ca o viata personala bogata ma face si mai plina de resurse la birou. Si pentru ca am un sot minunat, care merita sa i se acorde tot timpul din lume.

Ce faceti pentru a va relaxa?

In ultima vreme calatoresc foarte mult, gatesc, scriu/citesc si fac sport (m-am apucat serios de alergat). Am invatat insa cu anii ca cea mai buna metoda pentru a te relaxa e sa fii relaxat - sa nu iei lucrurile in tragic, sa nu te stresezi inutil, sa pui pasiune in tot ce faci dar nu si incrancenare. Pentru ca viata e, de fapt, super!

#Gabriela Lungu The Practice, #cea mai buna agentie PR, #premiul Global Sabre, #manager agentie PR , #Top CEO