Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vis devenit realitate

Sorin Vaduvoiu, despre primul butic de turism de lux din Romania

Sorin Vaduvoiu, despre primul butic de turism de lux din Romania


Omul de afaceri Sorin Vaduvoiu, Directorul Executiv al agentiei de Turism Perfect Tour, a venit cu o idee absolut noua pentru piata serviciilor de turism din Romania: un showroom de lux pentru vacante, sub numele de Travel Boutique.

Conceptul este unul nou atat pentru Romania, cat si pentru Europa Centrala si de Est, spune managerul, si aduce clientilor ceea ce doar marile branduri de lux ofera in acest moment.

Dupa un sondaj realizat pe un esantion de zece mii de pasionati de calatorii, omul de afaceri a aflat ca ei isi doresc de la o agentie cateva lucruri esentiale: un concept store cu orientare premium (72%), amplasare centrala si locuri de parcare (43%), atmosfera relaxanta si servicii personalizate de consultanta (46%).

Iata ca dupa o investitie de 200 de mii de euro si trei luni de asteptare ca fiecare detaliu sa fie facut la comanda, visul lui Sorin Vaduvoiu devine realitate.

Pe langa titlul de "Cea mai buna agentie de turism din Romania in 2014", detine si primul concept store pentru vacante din Romania, pe Calea Victoriei, asa cum nu a reusit sa vada in niciuna din calatoriile sale in Europa si in lume.

"Estimam ca in trei ani de zile sa recuperam partea operationala a investitiei", spune Sorin Vaduvoiu, care recunoaste, intr-un interviu acordat Business24, ca estimeaza astfel o crestere de 20% a cifrei de afaceri in 2014, fata de cele 50 de milioane de euro, inregistrate in 2013.

Dincolo de o agentie altfel, omul de afaceri promoveaza si ideea de vacanta altfel, prin ideile inovative pe care agentii sai le propun clientilor.

"In Viena, spre exemplu, toata lumea a vizitat obiectivele culturale, clasice. Noi propunem ceva diferit: o vizita la spectacolele ecvestre "Spanish Riding School", o cina intr-unul dintre restaurantele cu stele Michelin din centrul Vienei sau chiar ii putem indruma spre turisti catre un curs de gatit cu unul dintre cei mai vestiti si indragiti Chef din Viena", explica acesta.


Cum s-a nascut ideea de a creea un astfel de Travel Butique in Bucuresti?

Ideea a pornit din dorinta de pozitionare si am zis ca trebuie sa facem o agentie reprezentativa pentru noi. Ne-am dorit aceasta agentie pentru clientii pe care ii avem deja, patura clientilor de lux, care cauta experiente noi si care platesc pentru asta.

In toate calatoriile mele si ale colegilor mei din top management, am avut obiceiul de a face fotografii agentiilor de turism pe care le-am vazut in orase. Incepand din Paris, New York, Los Angeles, Londra... aproximativ peste tot, cu foarte mici exceptii, am vazut un standard: o biblioteca cu cataloage in spate, agentii cu un birou si cu un calculator pe el, cu dosare si pixuri in mana, eventual cu cate un ecran frumos pe care se proiectau diferite imagini si cam asta era.

Am vazut doua agentii care mi-au atras atentia acum vreo sase ani in Paris. O agentie a lantului Club Med (Club Mediterranee n. red.) care arata foarte frumos. Tot asa, un spatiu reprezentativ, mare, cu birouri ce nu ocupa fiecare centimetru patrat din spatiu. Dar nu crea neaparat o atmosfera in care sa te simti bine.

Daca intri intr-un magazin al unei case de moda, de la parfumul care te intampina, la pozitionarea luminilor, totul este calculat si este facut in asa fel incat sa creeze o atmosfera placuta.

In agentiile de turism nu regasesti asa ceva, de obicei, si atunci am vrut s-o facem noi. Am facut-o cand am avut fondurile necesare sa investim si cand am crezut ca am gasit spatiul necesar. Pentru ca degeaba ai un spatiu pe o artera care nu e atat de "batatorita" sau intr-un mall, de exemplu. Nu e acelasi lucru. Am gasit un spatiu foarte bun pe Calea Victoriei pe care, cu ajutorul unui arhitect, am reusit sa-l aranjam foarte frumos.

Asadar, nu mai exista un astfel de showroom in Romania sau in afara?

In Romania cu siguranta nu si nici in Europa Centrala si de Est, in domeniul agentiilor de turism.


Aceasta agentie este rezultatul unui sondaj pe care dumneavoastra l-ati efectuat inainte. Care este concluzia sondajului? Ce-si doresc romanii cu venituri peste medie de la o agentie de turism?

46% dintre respondenti au aratat nevoia de a avea un spatiu in care sa se simta relaxati si sa aiba o atmosfera de vacanta. Asta lipseste dintr-o agentie standard, aglomerata, unde fiecare e preocupat sa faca rezervarea cat mai repede, unde clientul nu se simte in largul lui atat de mult incat sa serveasca un latte machiatto si sa vorbeasca despre nevoile lui de vacanta.

Nevoile sunt diferite de la client la client. Unul vrea intr-o vacanta sa mearga cu bicicleta, sa faca hiking, sa exploreze, sa vada, altii vor doar sa stea la plaja, sa se relaxeze, sa citeasca o carte.

Partea aceea, in care agentul afla nevoile clientului, de multe ori in agentiile traditionale este pe "fast forward". Se trece foarte repede peste ea. Noi am reusit sa creem acel spatiu.

Discutia dintre client si consultantul de turism este facuta intr-un spatiu informal. Sunt niste scaune coloniale de bar, nu exista o tejghea intre client si agent. Am reusit sa dam jos acel "zid" si sa creem o atmosfera placuta si lucrul acesta l-au cerut in primul rand toti clientii pe care i-am intrebat.


Ati spus ca investitia a fost de peste 200 de mii de euro. In ce anume ati investit acesti bani?

In general, tot mobilierul a fost facut pe comanda. Am luat imagini din reviste mai vechi si am spus "asa vrem sa arate".

Birourile, spre exemplu, arata ca niste lazi de calatorii cum erau in anii '30-'40, cufere de piele, legate. Toate birourile arata asa. Sigur, nu am gasit pe cineva sa le aiba standard, sa le livreze, si au trebuit facute la comanda.

Termenii de livrare au fost de 90 de zile pentru mobilier si din aceasta cauza a durat atat de mult pana la lansare. Insa toate se incadreaza intr-un tot unitar, intr-o conceptie, intr-o atmosfera de lux aristocratic, colonial, care da o stare placuta.

Arhitectul a lucrat pe baza unui brief si a venit cu solutii, cu randari vizuale pe care le-am acceptat de comun acord si desigur, am mai adus mici ajustari.

In cat timp estimati ca veti amortiza aceasta investitie?

Nu este o investitie care se poate recupera intr-un termen scurt. Ea este bugetata intr-o mica masura si pe bugetul de comunicare, de marketing. Fiind o agentie stradala, pozitionata foarte bine, e bugetata in zona aceea.

Totusi, daca e sa ne referim la acoperirea investitiei, noi speram ca in trei ani de zile sa recuperam partea operationala a investitiei.

Ce alte planuri mai aveti pentru Perfect Tour?

Am avut cea mai impresionanta crestere din piata de turism, ce-i drept. Sunt foarte multe idei puse pe masa in fiecare zi, insa le alegem doar pe cele care sunt cu adevarat exceptionale si urmam oportunitatile care se ivesc.

Speram ca nu doar Perfect Tour sa-si continue cresterea, speram sa creasca si piata. O piata mai sanatoasa, mai educata, un "tort" mai mare e benefic pentru toata lumea.


Ce estimari aveti pentru Perfect Tour, in 2014?

Cresterea prognozata este de 20%, crestere aplicata la un an 2013 care a fost un an fabulos. A fost un an greu pentru noi dar foarte bun.

Surprinzator, este dificil de gestionat si o grestere foarte mare, mai ales daca vorbim despre o crestere aplicata la 50 de milioane de euro. Insa incercam sa marim portofoliul de clienti corporate si sa ne reintarim pozitia pe segmentul clientilor cu venituri mari si foarte mari.

Ati spus ca este dificil de gestionat o astfel de crestere. Cum faceti fata acestei presiuni, totusi, dumneavoastra ca manager?

Cea mai mare dificultate o reprezinta resursele umane. In 2011 aveam 140 de colegi, acum avem peste 200. Aici este dificultatea, de a gasi intr-un timp scurt consultanti buni, care sa prinda repede, sa invete repede si sa-i si mentii pe cei buni.

Apoi, investitia in training este principala investitie in Perfect Tour, in afara de ce am facut in Travel Boutique. E o investitie care nu se termina niciodata.

Va implicati si dumneavoastra personal in antrenarea oamenilor care vand produsele companiei dumneavoastra?

Sigur ca da, avem cateva programe foarte bine definite si, saptamanal, ne intalnim cu totii (prin rotatie, evident) si impartim experientele pozitive, impartim experientele negative ca sa invatam din ele. La asta se adauga si cursurile pe care le facem saptamanal, fie ca vorbim de cursuri online - "webinarii", fie ca este vorba de cursuri la care oamenii se califica, ele sunt o constanta.

Incerc si eu sa ma implic, in masura timpului disponibil.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6480 ori