Industria auto poate fi considerata o victima colaterala in conflictul dintre China si Japonia, in conditiile in care mai multi producatori auto niponi au inregistrat scaderi puternice ale vanzarilor.
Producatori auto niponi, printre care Toyota si Mitsubishi, au avut scaderi puternice ale vanzarilor in luna septembrie in China, cea mai mare piata auto din lume, dupa ce showroom-uri si masini sub brandul acestora au fost atacate de protestatari chinezi.
Companiile nipone au inchis fabricile din China, ca urmare a protestelor masive cauzate de decizia Japoniei de a nationaliza mai multe insule nelocuite din Marea Chinei de Est, revendicate si de China, potrivit Wall Street Journal
Conflictul sino-japonez poate cauza scaderi economice cu repercusiuni globale
Mazda si Mitsubishi au anuntat scaderi mari ale vanzarilor in China. Mitsubishi a raportat, vineri, un declin de 62,9% fata de septembrie anul trecut, la 2.340 de masini, iar Mazda de 35%, la 13.258 masini.
Toyota a anuntat ca va reporni fabricile din China luni, conform planurilor, dar la capacitate mai redusa fata de nivelul anterior protestelor, din cauza scaderii vanzarilor. Presa nipona a scris vineri ca vanzarile Toyota au scazut in septembrie la jumatate fata de luna august, cand s-au situat la 75.300 de unitati. Toyota nu a publicat date.
Masinile hibrid, strategie de crestere pentru Toyota
"A existat in mod cert un efect asupra vanzarilor noastre, dar nu putem da cifre pana la publicarea oficiala a acestora marti", a declarat un purtator de cuvant al Toyota.
Cei mai multi producatori auto niponi si-au inchis temporar fabricile din China la mijlocul lunii septembrie, cand protestele au atins punctul culminant, anticipand o cerere mai scazuta. Toyota a suspendat din nou productia la cele doua fabrici din China in perioada 26 septembrie-7 octombrie.
Nissan, a doua mare companie auto din Japonia, a oprit productia la 27 septembrie.
Chiar daca protestele de amploare au incetat in China, rezistenta pasiva care persisita fata de brandurile nipone reprezinta un motiv de ingrijorare fata de producatorii auto din Japonia, scrie Wall Street Journal.