De ce tremura industria auto mondiala cand "stranuta" Japonia

Joi, 24 Martie 2011, ora 17:51
4374 citiri
De ce tremura industria auto mondiala cand "stranuta" Japonia

Turbulentele din sectorul auto japonez se vor propaga in toata lumea. Cutremurul din Japonia din 11 martie a distrus cateva fabrici de asamblare a automobilelor si a blocat capacitatea de productie a tarii. Potrivit analistilor, furnizarea de masini japoneze in SUA se va diminua, ceea ce va duce la cresterea preturilor la anumite vehicule importate.

Ca si alte industrii, sectorul auto din Japonia este strans legat de furnizori, distribuitori si comercianti din zeci de tari.

Producatorii de automobile din Japonia, Toyota, Honda, si Nissan incearca sa-si dea seama cat de mari sunt pagubele la sistemele de aprovizionare si la liniile de asamblare.

"Exportul de vehicule japoneze in SUA se va diminua pe termen scurt. Acest lucru va determina cresterea preturilor la anumite vehicule importate, iar situatia este putin probabil sa se reintoarca la normalitate prea curand", a declarat analistul Michael Robinet de la IHS Global Insight, pentru Business Insider.

In fabricile din SUA, companiile japoneze producatoare de automobile construiesc la preturi mult mai mici.

Cu toate astea, multe parti importante ale vehiculelor inca provin din Japonia, la fel ca unele modele care se intampla sa aiba cererea cea mai mare in aceasta perioada.

Cererea creste, de aceea analistii cred ca preturile vor urca din ce in ce mai mult, iar unele modele vor fi greu de gasit pe piata.

Compania IHS estimeaza ca pana in acest moment, productia totala de autovehicule a Japoniei a suferit pierderi de 350.000 de masini, unele facand parte inclusiv din exporturile programate pentru dealerii din SUA.

Atata timp cat fabricile raman inchise, pierderile vor fi din ce in ce mai mari.

Exista de asemenea posibilitatea ca transporturile de importuri din Japonia sa fie oprite la vama in cazul in care sunt detectate niveluri neobisnuite de radiatii.

Prin urmare, un inventar mai mic de modele ii va face determina pe dealeri sa refuze negocierile.

Prin urmare, preturile nete platite de catre cumparatori vor urca.

In conditiile in care vehiculele japoneze vor concura cu modelele americane si europene, analistii se asteapta ca preturile tuturor automobilelor sa creasca substantial.

Iata cum dezastrul din Japonia va afecta productia de automobile japoneze:

Toyota:  154.000 vehicule, productia pierduta pana acum

Hibridul Prius ar putea fi unul din primele vehicule care s-ar putea confrunta cu o criza de aprovizionare deoarece una din cele 3 fabrici care produc bateriile reincarcabile, a fost avariata in timpul cutremurului.

Potrivit Truecar.com, pretul mediu de vanzare pentru Toyota Prius a crescut deja cu 1800 de dolari.

Sedanul Corolla si crossover-ul RAV4 sunt de asemenea afectate de inchiderea fabricilor in Japonia.

Mai multe modele construite din divizia de lux Toyota sunt de asemeneea afectate de stocurile mici de aprovizionare. Aici sunt incluse noul sedan hibrid HS si doua SUV-uri, LX si GX.

Nissan: pierderi de 34.000 vehicule

Compania producatoare spune ca nu exista deocamdata probleme de aprovizionare, insa primele modele care ar putea fi afectate sunt autovehiculele Rogue SUV, crosoverul Juke si Cube, care sunt construite in Japonia.

Nissan spune ca 1500 de masini Leafs sunt in drum spre cumparatori, insa nu se stie daca livrarile se vor desfasura normal.

Divizia de lux a Nissan, Infiniti, produce mai multe modele in Japonia, dar care au o oferta destul de mica in SUA.

Astfel, vor fi afectate modele precum SUV-ul QX, sedanul de lux M, crossover-ul FX sau varianta mai mica, EX.

Honda: pierderi de 33.000 vehicule

Dintre companiile producatoare de automobile din Japonia, Honda detine cel mai mare procent de masini vandute in America.

De aceea, cateva modele ar putea suferi din cauza turbulentelor din Japonia.

Ca si Toyota Prius, hibridul Honda Insight a ridicat deja pretul masinii.

La divizia Honda Acura, sedanul TSX pare a fi cel mai vulnerabil, urmat de sedanul RL.

Mazda: pierderi de 33.000 de vehicule

Toate modele Mazda sunt facute in Japonia, cu exceptia sedanului Mazda 6, care a fost facut in Michigan.

Noul Mazda 5, o varianta mai mica si mai sport a microbuzului traditional urmeaza sa apara, urmatq de CX-7 si crossoverul CX 9.

Suzuki: pierderi de 40.000

Piata Suzuki in SUA este mai mica de 1% , asa ca foarte putine persoane vor observa problemele privind aprovizionarea.

Insa modelul SX4 vine tocmai din Japonia si a carei absenta s-ar putea simti daca problemele se agraveaza.

Volvo

Producatorul suedez, detinut in prezent de o companie chineza, isi construieste masinile in Europa.

Cu toate acestea, compania producatoare este dependenta de componentele japoneze, cum ar fi sistemele climatice de control.

Volvo detine o mica parte din piata americana, insa sedanul S60, crossoverul XC si S70  au impresionat piata.

Faptul ca productia de masini construite in Europa de catre o companie din China este afectata din cauza cutremurului din Japonia este exemplul cel mai bun pentru a trasa o viziune asupra economiei globale.

Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Un număr tot mai mic de români caută un loc de munca în altă țară și numărul este în scădere de șase ani. Un studiu realizat la nivel global a dezvăluit că românii ar prefera să...
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
WhatsApp introduce un meniu de apelare îmbunătățit și o funcție pentru grupuri ascunse în versiunea beta a aplicației. Noua funcție, numită „Hidden Group”, permite crearea și...
#campanii japoneze, #companii japoneze producatoare de masini, #honda, #industria de automobile, #masini, #nissan, #sectorul auto, #toyota , #stiri Toyota