Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Industria auto mizeaza pe masinile ecologice si low-cost

Industria auto mizeaza pe masinile ecologice si low-cost
Salonul Auto de la Geneva reflecta din plin recesiunea economica mondiala, cresterea pretului carburantului si eforturile constructorilor auto de reducere a emisiilor poluante, in acord cu noile cerinte ale Uniunii Europene. Astfel, la editia din acest an a unuia dintre cele mai mari saloane auto din lume au fost prezentate nu mai putin de 15 noi modele de masini ecologice, un record in materie, care arata o tendinta de maturizare a acestui segment, considerat oarecum exotic cu putin timp in urma.

Evenimentul, derulat intre 6 si 16 martie, marcheaza, totodata, legitimarea constructorilor de automobile low-cost, ale caror creatii au fost unele dintre principalele atractii - masini fara pretentii in ceea ce priveste realizarile tehnice si nivelul dotarilor, dar cu un pret accesibil.



Printre cele 15 premiere in ceea ce priveste automobilele ecologice s-au numarat masini electrice - cele mai multe, si automobile care utilizeaza carburant ecologic, precum hidrogenul, ori sunt bazate pe tehnologii hibride, cu motor clasic pe benzina sau motorina la care este cuplat si un propulsor electric.



Compania elvetiana e’mobile a prezentat la salon prototipul electric HSR, chinezii au adus automobilul electric BYD F3DM, italienii de la Fornasari au prezentat RR 600, iar compania franceza Lumeneo a venit cu un model ecologic, al carui nume nu a fost dezvaluit. Modelele Nissan Pivo II, Th!nk City si Volvo C30 ReCharge completeaza lista de automobile electrice prezentate la Geneva, alaturi de un prototip al Toyota, cu trei roti, care poate transporta o singura persoana, potrivit site-ului oficial al salonului.



Constructorul american Cadillac a marcat o schimbare a filosofiei sale cu privire la constructia de masini, venind la salon cu doua modele care protejeaza mediul inconjurator, Provoq - care foloseste hidrogenul drept combustibil - si Escalade Hibrid, cu un motor electric pe langa cel pe benzina. De asemenea, compania americana Fisker Automotive, producatoare de automobile de lux, prezinta un model hibrid, iar japonezii de la Toyota aduc modelul hibrid 1-X.



Compania Erdgas prezinta la Geneva trei automobile de serie, Mercedes Clasa B, Ford Turnier si Chevrolet Captiva, adaptate pentru a functiona pe baza de hidrogen, iar Honda a pregatit propriul model, care functioneaza cu celule de combustibil, FCX Clarity, alaturi de un alt automobil hibrid denumit CR-Z.



Mazda a dezvaluit prototipul HRE, care foloseste hidrogenul pentru propulsie, in timp ce constructorul coreean SsangYong a prezentat modelul Rodius, cu propulsie duala - diesel si electrica.



Pe langa aceste noutati, de un mare interes s-au bucurat si masinile low-cost, segment care se bucura de o popularitate crescanda dupa succesul Logan mai ales pe pietele emergente, dar si in Europa Occidentala.



Automobile Dacia a prezentat cu aceasta ocazie noul model Dacia Sandero, un autoturism in doua volume si cinci usi, construit pe aceeasi platforma ca si modelul Logan, a carui lansare comerciala a fost stabilita pentru vara acestui an.



In prima zi a salonului, la 15 minute dupa prezentarea noului model Dacia, atentia celor mai multi jurnalisti a fost atrasa de cea mai ieftina masina construita pana acum - Tata Nano, comercializata la un pret de 2.500 de dolari pe piata indiana.



Chiar daca aceste modele nu au fost la fel de numeroase precum cele ecologice, acestea s-au bucurat de o atentie deosebita tocmai pentru noutatea absoluta adusa de pretul redus si de intensa mediatizare de pana acum.



Pe langa aceasta categorie de masini care nu iese cu nimic in evidenta in ceea ce priveste inovatia tehnica sau de design, marii constructori au etalat la Geneva, in spiritul marilor saloane internationale, o serie de productii tehnologice de varf. Printre conceptele dezvaluite cu aceasta ocazie s-au numarat Cadillac CTS Coupe, Hummer Hx, Kia Soul, Land Rover LRX, Mitsubis



hi Concept S, Renault ZX1 si Toyota IQ. O alta categorie de masini, care nu avea cum sa fie neglijata, a fost cea a automobilelor conventionale, automobile care vor intra in scurt timp in productia de serie.



Constructorul german BMW a aratat, in premiera, SUV-ul X6, cea de-a patra generatie a automobilului sport de lux M3 Cabrio (decapotabil), precum si Seria1 Cabrio, iar Audi a prezentat A4 Avant (break), Audi A3 Cabriolet, Audi RS6 Avant si doua versiuni sport ale modelului TT, respectiv TTS si TTR.



Francezii de la Citroen au dezvaluit cinci modele noi - C5 Break, C5 Berlina, Berlingo, C4 Picasso Lounge si Nemo. Grupul american Ford a fost prezent cu modelul Kuga (crossover), noua generatie a Fiesta, Focus Coupe-Cabriolet (cu doua portiere si decapotabil), Focus ST (sport) si Focus ECOnetic (versiune ecologica).



Hyundai a prezentat in cadrul salonului modelul i10, Sonata, H-1, precum si unele editii speciale ale modelelor Getz, Coupe, Tucson si Santa Fe.



Renault a adus la Geneva noile versiuni Twingo Sport, Laguna GT, Koleos si Modus, iar Peugeot a venit cu modelele Partner si 308 SW (break). Skoda a prezentat noua generatie a limuzinei Superb, iar Opel a adus o editie speciala a modelului decapotabil Astra - Astra Twin Top Linea Rosso, editia limitata Opel Astra OPC Nurburgring Edition si noua generatie a monovolumului Agila.



Volkswagen a adus la salon trei noutati, respectiv modelul Scirocco, Golf Variant (break) 4Motion - cu tractiune integrala, si Volkswagen Passat CC. Nici constructorii de masini de lux nu au ocolit Geneva in acest an. Bentley a venit cu un coupe numit GTZ, realizat de casa de design Zagato, reprezentand o reinterpretare a designului britanic in materie de masini de lux pornind de la modelul Bentley Continental GT Speed.



La randul sau, constructorul Rolls Royce, detinut de grupul BMW, a prezentat la Geneva o noua versiune in doua usi, Coupe Phantom, care revolutioneaza filosofia marcii britanice prin faptul ca mizeaza pe aspectul dinamic mai degraba decat pe status, putand sa fie condusa chiar de proprietar, fara a avea nevoie de sofer personal.



Autoturismul cu doua usi si patru locuri se bazeaza pe conceptul 101EX, prezentat in premiera la editia din 2006 a Salonului Auto de la Geneva. Noua versiune are cea mai rigida caroserie construita vreodata de Rolls Royce, construita pe un sasiu usor din aluminiu, fiind cu aproape 25 de centimetri mai scurt decat varianta in patru usi.



Jaguar a prezentat la Geneva cea mai rapida masina construita vreodata sub aceasta marca - XKR-S, record detinut anterior de modelul XJ220. Sub capota acestei masini se afla un motor V8 care dezvolta nu mai putin de 420 de cai putere. Modelul va fi construit in serie limitata, de doar 200 de unitati.



Italienii au fost, de asemenea, bine reprezentati la salon, printr-o varianta cu un caracter sportiv mai pronuntat a modelului Maserati GranTurismo, lansat in urma cu un an. Echipat cu un propulsor V8 care asigura 440 de cai putere, un sistem de franare Brembo mai puternic si o noua cutie de viteze semiautomata, modelul este unul dintre cele mai puternice produse pana acum de constructorul italian.




Expo




Salonul Auto de la Geneva, a debutat in anul 1905 si face parte din calendarul Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA), care cuprinde toate evenimentele de profil relevante din industria auto. Evenimentul se desfasoara la Palexpo, un mare complex expozitional situat langa Aeroportul International din Geneva



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2282 ori