Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

LE MONDE: Succesul Logan ramane fragil pentru Renault

LE MONDE: Succesul Logan ramane fragil pentru Renault
LE MONDE (Franta) - Extrem de concurentialul sector de automobile european se concentreaza in prezent asupra modelelor cu pret redus. Compania aeriana Ryanair si distribuitorul de confectii Zara au aratat calea pentru a-i atrage pe consumatorii europeni preocupati de bugetul lor. Dar masina ieftina nu constituie neaparat raspunsul la problemele industriei europene.Reusita in acest domeniu a fost obtinuta de Renault cu Logan, o berlina medie produsa in Romania si vanduta cu circa 9.000 de euro. Modelele clasice de talie similara costa dublu. Cand a lansat aceasta masina, in 2004, constructorul francez viza pietele cu venituri reduse din Europa de Est. Analistii si conducerea au fost surprinsi - in mod placut - de vigoarea cererii in Europa Occidentala.


Logan dispune de o marja de 6% pe Batranul Continent, cu mult peste media grupului, care se ridica la 3,3%, iar Renault intentioneaza sa vanda un milion de unitati pana in 2010, fata de 360 000 in 2007.



Care este trucul Renault cu Logan? in mod traditional, industria de automobile necesita investitii de capital care nu sunt decat partial compensate de costurile reduse cu mana de lucru. Dezvoltand Logan, constructorul a lasat deoparte ideile preconcepute si a mizat pe componente deja amortizate de alte modele si pe salarii scazute. Acestea reprezinta o treime din costul de productie al modelului Logan (fata de circa 10% pentru modelele produse in Europa Occidentala).



Dar acest succes ramane fragil. Muncitorii romani care sunt in greva de luni, 24 martie, cer cresteri salariale de 65%. Dacia, filiala romana, propune numai 19%. Aceste cresteri semnificative ar ameninta in mod clar modelul economic construit de Renault. in plus, daca marjele Logan raman mari in Europa, situatia nu este aceeasi in Brazilia, in India sau in Rusia.



In final, vine din urma concurenta. Toyota, Skoda si Fiat lucreaza la proiecte de masini cu cost redus. Ori, pretul scazut al modelului Logan este relativ. Grupul indian Tata va propune modelul sau Nano la aproximativ 1.600 de euro. Succesul Logan nu este neaparat sinonim al succesului pentru constructorii europeni.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 958 ori