Miercuri, 20 Ianuarie 2010, ora 09:52
5651 citiri
In conditiile in care criza a redus capacitatea clientilor de a plati ratele la masinile achizitionate in sistem de leasing, firmele care practica aceasta metoda de vanzare au pe stoc foarte multe autovehicule. Pentru a scapa de masinile recuperata, firmele de leasing au diminuat considerabil pretul.
Astfel,
o masina de teren Toyota Land Cruiser fabricata in 2008, cu un rulaj de 27.000 km si un motor de 4,5 litri, este scoasa la vanzare de o firma de leasing la pretul de 59.000 de euro (inclusiv TVA), in timp ce pe piata second-hand aceeasi masina se vinde cu 65.000 de euro, precizeaza Ziarul Financiar.
Potrivit aceleiasi publicatii,
un Audi Q7 din 2008 care are 71.000 km la bord se vinde cu 34.700 de euro, in timp ce pe
site-urile specializate de vanzari de masini second-hand acelasi model se gaseste la pretul de 45.500 de euro, avand acelasi an de fabricatie si o valoare apropiata a rulajului.
Directorul general al Impuls Leasing, Razvan Diaconescu, a explicat pentru publicatia amintita de ce exista aceasta diferenta de pret.
"In primul rand,
masinile recuperate nu sunt la fel de bine intretinute ca si cele de pe piata second-hand, unele pot fi putin lovite sau zgariate", a spus Diaconescu, adaugand ca
firmele de leasing se afla sub presiunea stocurilor in crestere.
Un alt motiv invocat de directorul general Impuls Leasing este faptul ca firmele de leasing nu stiau sa vanda masini.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...