Unul din motivele pentru care Toyota a urcat in topul industriei auto mondiale este simplitatea. Modelele Corolla, Camry si Yaris se vand in Asia, Europa si America de Nord cu foarte mici modificari, pentru a se adapta pietei locale.
Un rezultat negativ al uniformitatii adoptate de Toyota s-a vazut in ultimul an, cand aceeasi problema tehnica s-a regasit la masini de pe cele trei continente.
Insa beneficiile productiei in volume mari - costuri mai mici pentru dezvoltare, producere si promovare - par sa cantareasca mai greu decat riscurile, in ochii reprezentantilor Toyota Motors.
Cu 908 661 de unitati vandute in 2009, o treime din ele doar in SUA, Toyota Corolla se claseaza prima in topul celor mai populare masini.
Modelul Corolla este printre cele rechemate in service de Toyota pentru probleme la pedala de acceleratie.
Alte doua modele Toyota, Camry si Yaris, se afla intre primele zece masini din lume, ca popularitate.
Insa prezenta lor este amenintata, strategia folosita de Toyota fiind adoptata cu succes de americanii de la Ford.
In loc sa produca masini diferite pentru diferite zone ale lumii si sa le numeasca la fel, Ford a dezvoltat o noua generatie Focus pentru a o vinde pe toate pietele.
Anul trecut, Ford a vandut 781 139 de unitati Focus, ceea ce i-a asigurat locul 2 in top. Modelul Fiesta, apreciata mai mult in afara Statelor Unite, se afla pe locul trei, cu 724 502 masini vandute.
Dar peisajul auto se schimba rapid. Pe masura ce batalia se muta de pe teritoriul american pe cel chinez si a altor piete emergente, strategia "acelasi model pentru toata lumea" va fi mai greu de monetizat.
Iata topul celor mai populare masini din lume, realizat de Forbes:
1. Toyota Corolla