Dupa o dominatie de 77 de ani, General Motors a pierdut pozi?ia de cel mai mare constructor auto la nivel mondial, dup? ce a vandut anul trecut 8,35 milioane de ma?ini, comparativ cu 8,97 milioane de unit??i comercializate de noul lider Toyota.
In 2007, GM a vandut 9,369 milioane masini,
iar Toyota 9,366 milioane unitati, insa rezultatele grupului american
au inclus si unitatile livrate de o companie mixta din China, la care GM are o participatie minoritara.
General Motors se confrunta cu probleme financiare majore si a
semnat un acord cu statul american pentru un credit de 13,4 miliarde de
dolari pentru a evita intrarea in faliment.
GM si Toyota au minimalizat importanta schimbarii liderului pietei mondiale.
"Cota (de piata, n.r.) nu plateste intotdeauna facturile", a spus Don Esmond, vicepresedinte al diviziei din SUA a Toyota.
Totodata, piata auto
din SUA ar putea inregistra o noua scadere in 2009, sub pragul de zece
milioane de masini, comparativ cu 10,3 milioane anul trecut, a declarat
Mike DiGiovanni, analist pentru piata auto.
Grupul auto american a anun?at c? a primit cele 5,4 miliarde dolari din
partea guvernului american, in cadrul unui fond guvernamental de
urgen??, destinat ajutor?rii companiei ce intampin? dificult??i
financiare
Compania ceruse, ieri, autoritatilor din SUA, sa
deblocheze rapid a doua transa, in caz contrar urmand sa intre in
criza de lichiditati.