Basescu: Potentialul de transport al Dunarii este subvalorificat

Joi, 09 Aprilie 2009, ora 10:58
4139 citiri
Basescu: Potentialul de transport al Dunarii este subvalorificat

Potentialul de transport al Dunarii este subvalorificat, a declarat, joi, la Constanta, presedintele Traian Basescu, adaugand ca realizarea canalului Rin - Main - Dunare este una din caile esentiale de valorificare a potentialului de transport pe ape interioare.

"Exista o subvalorificare a potentialului de transport al Dunarii", a declarat presedintele. Seful statului a precizat ca pe Rin se transporta circa 350 milioane tone marfuri pe an, iar fluviul are 700 de kilometri navigabili, in timp ce pe Dunare se transporta circa 70 de milioane de tone marfa, in conditiile in care lungimea navigabila a acesteia este de 2.200 km.

Seful statului a mai spus ca o crestere a utilizarii capacitatii de transport pe Dunare ar duce la diminuarea poluarii generate de transportul rutier. "Pentru ca Dunarea, avand in vedere nivelul scazut de utilizare a capacitatii de preluare a volumelor de transport, este o resursa uriasa pentru diminuarea traficului rutier si nu cred ca exista solutie mai buna, din punct de vedere al diminuarii nivelului de poluare generat de transportul rutier, decat trecerea catre transportul pe ape interioare, sigur, dincolo de evolutia tehnologica a motoarelor si reducerea nivelului de emisii la motoarele tot mai dezvoltate, dar trecerea transportului rutier si feroviar pe transport pe ape interioare este o solutie reala, pe care cetatenii nostri ar insusi-o imediat, ca efect al deciziilor politice", a mai spus presedintele.

Seful statului a precizat ca Dunarea maritima si cea fluviala au cate trei porturi, ca exista santiere navale in toate aceste porturi, subliniind potentialul mare de dezvoltare al transportului fluvial. "De-a lungul Dunarii romanesti, dezvoltarea portuara este impresionata din punct de vedere al numarului de porturi (...).

Daca tin bine minte, pe Dunarea fluviala avem nu mai putin de 13 porturi. Dunarea fluvio-maritima, de asemenea, beneficiaza de prezenta a doua mari porturi, Galati si Braila si a portului Sulina.

La mare, Romania beneficiaza de trei mari porturi: Midia, Mangalia si Constanta (...) Mai mult decat atat, santiere navale, sunt si capacitati de reparatii, sunt in toate porturile maritime si fluvio-maritime; de asemenea, santiere navale pe Dunarea fluviala. Asta inseamna ca avem o infrastructura care poate fi, prin modernizare, competitiva cu infrastructurile de pe Rin", a subliniat Traian Basescu.

Traian Basescu a participat, joi, la conferinta cu tema "Dezvoltarea portuara. Construirea coridorului logistic Constanta - Rotterdam". Conferinta de presa este prilejuita de participarea a doua nave militare olandeze, HNLMS Johan de Witt si HNLMS Rotterdam, la exercitiul "Cooperative Lion 2009". 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#basescu, #dezvoltare, #dunare, #marfuri, #potential, #transport , #stiri Traian Basescu