Cum vrea Traian Basescu sa opreasca aranajarea licitatiilor din Transporturi

Joi, 19 Mai 2011, ora 23:28
1664 citiri
Cum vrea Traian Basescu sa opreasca aranajarea licitatiilor din Transporturi

Presedintele Traian Basescu a declarat ca patru dintre licitatiile MTI pentru tronsoane de autostrada au fost contestate, iar cel putin pe unul dintre contestatari il stie "de meserie descurcaret", adaugand ca a avertizat institutiile statului si ca spera ca acestea "le vor da peste manute", informeaza Mediafax. 

"Avem si firme incorecte. Foarte multe firme. Spre exemplu, ma uitam acum la licitatiile de la Ministerul Transporturilor.

S-au licitat noua tronsoane de autostrada pe coridorul patru pan-european. La cinci contracte nu sunt probleme, se vor semna maine (n.r. - vineri). La patru s-au facut contestatii si cel putin pe unul dintre cei care au facut contestatiile il stiu de meserie descurcaret", a spus presedintele, joi seara, la postul public de televiziune.

Traian Basescu a spus ca a avertizat institutiile statului "sa stea atente pe modul cum se evalueaza la agentia asta la care se primesc contestatiile, modul cum se evalueaza contestatia acestor domni care au pierdut".

"Ei, cand pierd, au un singur drum: Fac o contestatie la agentie, pe urma in instanta, tin dosarul blocat si incearca sa ajunga cu bani ba la judecatori, ba la astia care fac controlul contestatiei.

Sa speram ca de data aceasta institutiile statului or sa le dea peste manute. Sau ca vor da peste manute celor care au dat gresit castigatorii. Unuia din doi trebuie sa-i dea peste manute", a spus presedintele.

Un numar de sapte consortii si firme au contestat rezultatele licitatiilor la alegerea constructorului autostrazilor Timisoara-Lugoj si Orastie-Sibiu, printre care Colas (Franta), Max Boegl si Tehnologica Radion din Romania, iar pentru Nadlac-Arad si Lugoj-Deva nu au fost inregistrate contestatii.

Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, in lungime de peste 25 kilometri.

Ambele loturi sunt contestate de consortiile Confort SA Timisoara/Monteadriano Engenharia E Construcao, Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis si Construcciones Y Promociones Balzola/Rover Alcisa/Puentes din Spania, potrivit datelor furnizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

In plus, al doilea lot a mai fost contestat de asocierea romano-franceza Constructii Feroviare Iasi/Colas/Egis Romania.

Lucrarile pentru autostrada Orastie-Sibiu (82 kilometri) au fost impartite in patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei.

Cel de-al doilea lot (20 kilometri) ar urma sa fie realizat de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.

Rezultatul licitatiei este contestat de consortiile Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis pentru primul lotul, de Max Boegl Romania/Geiger/Tancrad/Primacons pentru lotul doi, si de firma romaneasca J&P-Avax pentru lotul patru.

Initial, a fost contestata si licitatia pentru proiectare si executia lotului unu al autostrazii Lugoj-Deva, de catre asocierea greceasca Aktor/Shapir, dar ulterior aceasta si-a retras contestatia.

Licitatia pentru autostrada Lugoj-Deva, in lungime de 27,4 kilometri, a fost castigata de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.

CNADNR a primit in total 64 de oferte pentru autostrazile Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, valoarea totala a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei. Doar patru loturi nu au fost contestate, respectiv Nadlac-Arad (doua loturi), lotul trei al autostrazii Orastie-Sibiu si autostrada Lugoj-Deva (prin retragerea contestatiei).

Autostrazile sunt incluse in coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul. 

#traian basescu, #licitatii transporturi, #aranjare licitatii, #minister transporturi, #tronson autostrada, #autostrada , #stiri Traian Basescu