Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sorin Vaduvoiu, despre business profitabil din excursii exclusiviste

Sorin Vaduvoiu, despre business profitabil din excursii exclusiviste


Vacantele magice la Disenyland Paris, croazierele pe Mediterana, sejururile exotice, circuitele culturale exclusiviste si aventurile in Laponia, acasa la Mos Craciun, au sporit peste asteptari cifra de afaceri a businessului Perfect Tour, in 2013, operator detinut de omul de afaceri Sorin Vaduvoiu.

Toate acestea, in conditiile in care piata nu este pe crestere, explica Vaduvoiu intr-un interviu acordat Business24.

"Perfect Tour a pornit in 2004 de la zero, dar cu entuziasm si viziune. Investitia initiala a fost de ordinul sutelor de mii de euro insa, pe parcurs, sumele investite au depasit milionul de euro", spune acesta despre afacerea sa pentru care planuieste o consolidare regionala.

"Am achizitionat strategic, in Cehia si Slovacia, agentii existente pe acele piete de 12, respectiv 9 ani. Aceste investitii sunt consolideaza obiectivul nostru de a deveni un jucator regional in segmentul de business travel management", completeaza acesta.

Ati incheiat primul semestru al anului 2013 cu o cifra totala de afaceri de 27 milioane de euro, egala cu cea obtinuta de-a lungul intregului an 2012. Ce a generat aceasta crestere?

Cresterea este generata, in primul rand, de largirea portofoliului corporate prin cateva contracte cu clienti mari din piata, dar si de cresterea vanzarilor de vacante, in special pe produsele exclusiviste ale Perfect Tour, precum vacantele magice la Disenyland Paris, croazierele pe Mediterana, dar si pe marile si oceanele lumii, sejururile exotice in Mexic, Rep. Dominicana si Thailanda, circuitele culturale exclusiviste (Maroc Explore, Iordania Explore, China Explore, Peru Explore, etc.) si, nu in ultimul rand, a aventurii in Laponia, acasa la Mos Craciun.

Putem spune ca romanii nu mai resimt criza atat de puternic in 2013 si investesc mai mult in calatorii?

Piata, in general, nu este pe crestere. Bugetele alocate calatoriilor s-au micsorat, insa exista in piata tendinta de polarizare. Am reusit sa castigam cota de piata printr-un nivel ridicat constant al serviciilor oferite si datorita pachetelor turistice exclusiviste.

Perfect Tour a atins un prim maxim in ceea ce priveste cifra totala de afaceri intr-o luna de zile. Astfel, in numai 30 de zile, cifra de afaceri a companiei a crescut cu peste 35%, fata rezultatele inregistrate in primele trei luni ale anului 2013, atingand un nivel de 13,3 milioane de euro. Ce s-a intamplat, mai exact in acea luna?

Iunie a fost luna maximelor. In primul rand, a fost vorba despre sezonalitate, apropierea vacantei de vara amplificand vanzarile. De asemenea, a fost o luna foarte buna de vanzari sip e segmentul corporate.

Spuneti-ne mai multe despre inceputul Perfect Tour, care a fos tinvestitia initiala si cat ati investit de-a lungul anilor?

Perfect Tour a pornit in 2004 de la zero, dar cu entuziasm si viziune. Investitia initiala a fost de ordinul sutelor de mii de euro insa, pe parcurs, sumele investite au depasit milionul de euro.

Ce planuri aveti pentru businessul dumneavoastra?

Consolidarea regionala este principalul vector. Deja suntem furnizori de servicii de calatorie ai companiilor multinationale care activeaza pe pietele unde suntem prezenti (Romania, Bulgaria, Rep. Moldova, Ucraina).

Suntem singurii care reusim sa furnizam acelasi nivel ridicat de servicii clientilor corporate din toate aceste tari, oferind in plus atat consolidarea beneficiilor de a lucra cu un singur furnizor pe 3-4 tari, cat si economii importante facute in bugetul de calatorii al clientilor.

Aveti in plan si noi investitii?

Da. Am achizitionat strategic, in Cehia si Slovacia, agentii existente pe acele piete de 12, respective, 9 ani. Aceste investitii sunt consolideaza obiectivul nostru de a deveni un jucator regional in segmentul de business travel management.

Care au fost cele mai extravagante solicitari de vacante pe care le-ati primit, in 2013? Care a fost cea mai scumpa?

In primul rand, sase romani au ales sa plece in "Super-calatoria anului 2013: In jurul lumii la bordul unui Jumbo-Jet privat", desi oferta a fost lansata, in premiera pe piata din Romania, de catre Perfect Tour abia in martie 2013.

Este vorba despre o excursie unica, organizata o data la 10-20 de ani in Europa, si exclusivista, un bilet la Fist Class costand 30.280 euro de persoana. 23 de zile, sapte destinatii de vis, opt decolari si aterizari, un Jumbo-Jet privat, zboruri directe, fara schimburi de avion, fara timpi de asteptare, zeci de excursii optionale, acelasi echipaj - inclusiv un medic si un concierge.

Pe scurt, aventura, lux, confort impins la limitele imaginatiei si destinatii speciale, alese cu o deosebita grija pentru detalii.

Inconjurul lumii la bordul Jumbo-Jet-ului (Boeing 747) privat, pus la dispozitie de compania Lufthansa, reprezinta o sansa unica in viata pentru cei care viseaza sa vada lucrurile dintr-o noua perspectiva.

Cei sase vor pleca in 15 noiembrie din "Capitala Viselor", Viena, cu destinatia Cape Town. Iar pe parcursul celor 23 de zile se va ateriza si decola in total de opt ori: Buenos Aires, Insula Pastelui, Tahiti, Sydney, Angkor Wat, Muscat si, inapoi, la Viena. Cu o singura exceptie, zborurile vor fi de zi, pentru a nu a perturba in nici un fel bioritmul turistilor, iar in fiecare oras principal de destinatie aventurierii vor putea aduna experiente unice, selectate cu atentie de maestri ai turismului de lux.

In al doilea rand, patru romani au plecat intr-o croaziera de vis, de 101 zile in jurul lumii. Cei patru aventurieri romani au optat pentru o cabina din categoria "I3" (cabina interioara, fara vedere la mare, cu o suprafata de 14-17 metri patrati - pret peste 32.000 euro) si, respectiv, pentru una superioara exterioara, din categoria "B1", care are 18-22 metri patrati si balcon, optiune ce permite savurarea unor privelisti unice (pret peste 40.000 euro). Sosirea a avut loc pe 16 aprilie 2013, tot la Savona.

Nu in ultimul rand, o familie a optat pentru un sejur exclusivist in Dubai de 60.000 euro.

Sejurul nu a fost insa unul obisnuit, ci unul exclusivist, configurat de client impreuna cu specialistii Perfect Tour in domeniul "luxury travel".

Familia a dorit zbor Bucuresti-Dubai-Bucuresti la First Class, transferuri cu limuzina, un apartament intr-un hotel de "super-lux" cu vedere la apele cristaline ale Golfului Persic si asistenta permanenta a unui concierge, care sa le rezolve orice problema, fie ca a fost vorba despre mersul la shopping cu limuzina, fie de inchirierea unui yacht pentru o mini-croaziera.

De asemenea, familia de romani a ales si o aventura individuala in desert cu masini 4x4, ghid specializat si vehicule de paza.

Vi s-a intamplat vreodata sa introduceti pachete cu destinatii "de vis", si sa fiti tentat si dumneavoastra sa faceti acea excursie?

Toate produsele lansate de noi sunt testate si verificate, iar daca nu esti tentat sa mergi in vacantele pe care le vinzi, dupa parerea mea, trebuie sa schimbi domeniul.

Anul trecut spuneati ca veti merge in vacanta in cateva orase de pe coasta de vest a Statelor Unite. Anul acesta unde planuiti sa mergeti?

Anul acesta sper sa gasesc timpul necesar pentru o vacanta in America de Sud (Argentina, Chile).

Unde sau cum le recomandati cititorilor nostri sa isi petreaca urmatorul concediu?

Le recomand sa stea de vorba cu unul dintre consultantii nostrii de turism, care ii poate ajuta sa isi identifice mai usor nevoile si sa potriveasca destinatia pe bugetul si dorintele fiecaruia.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2050 ori