Turismul spatial, ultima moda printre investitori

Miercuri, 15 Februarie 2012, ora 20:00
2979 citiri
Turismul spatial, ultima moda printre investitori
Turismul spatial, ultima frontiera

Turismul spatial este noul teritoriu de explorat pentru oamenii de afaceri care s-au plictisit de investitiile in aur si obligatiuni.

In cativa ani, calatoriile in cosmos vor deveni o realitate pentru oricine isi permite, posibilitatea de extindere a vacantelor comerciale fiind din ce in ce mai mare, relateaza CNBC. In acest context, multi investitori decid sa paraseasca lumea plictisitoare a pietelor de capital si sa-si bage banii in aceste afaceri neconventionale.

"Misiunea noastra este sa incepem sa vindem calatorii comerciale in spatiu la inceputul lui 2014", a declarat cofondatorul Space Expedition Curacao, Michiel Mol. "Putem sa-i ducem pe oameni in spatiu intr-o nava de dimensiuni reduse, in care incap un pilot si un pasager. Aceasta decoleaza ca si un avion obisnuit, dupa care se ridica in aer si ajunge in cosmos in patru minute".

Mol a adaugat ca o astfel de nava deja exista. Se numeste Xcor, functioneaza pe combustibil pentru avioane, asa ca poate cobori la sol pentru a fi alimentata, dupa care poate zbura din nou. Cu o singura astfel de nava pot fi efectuate patru zboruri pe zi.

Compania lui Mol lucreaza deja la un parteneriat cu marii operatori aerieni, cum ar fi KLM din Olanda. "KLM are aceeasi viziune ca si noi: in 20 - 25 de ani, urmasul navelor cosmice te va putea duce din Londra la Sydney in doua ore", adauga acesta.

Jose Mariano Lopez-Urdiales, cofondatorul altei companii de calatorii spatiale, ZeroInfinity, are la fel de multa incredere in succesul acestui domeniu. "Mergem unde cerul este negru si Pamantul este albastru", spune acesta.

Abordarea companiei este sa utilizeze tehnologii verzi pentru a trimite in spatiu capsule de suport cu ajutorul unor baloane cu heliu. Fiecare va transporta cate patru pasageri. Investitia necesara este de aproximativ 26 milioane de dolari, insa reprezinta doar o mica parte din costurile de lansare a unei navete spatiale, care sunt de circa 1 miliard de dolari.

200.000 de dolari biletul

Acest domeniu a atras nenumarati investitori foarte bogati, cum ar fi Richard Branson, proprietarul Virgin Galactic, care a vandut 430 de bilete de transport in spatiu pentru 200.000 de dolari/ bilet. SCX a vandut peste 50 de bilete, la un pret mult mai redus, de 95.000 de dolari, iar Bloon va incepe sa comercializeze calatorii pentru 145.000 de dolari.

In ciuda acestor tarife ridicate, industria este promitatoare. "Daca totul merge conform planului, compania noastra va fi profitabila intr-un an", mai spune cofondatorul Mol. "Dupa 100 de zboruri ne amortizam investitia".

ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) deruleaza o actiune de verificare a site-urilor de cumparaturi si aplicatii chinezesti care functioneaza ca o piata online, Temu si...
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
#turism spatiu, #pret calatorie spatiu, #idei vacanta, #cei mai bogati oameni, #richard bronson virgin, #idei investitii, #sfaturi investitii, #investitii ricante , #Afaceri in turism