Femeile cheltuiesc 140 de milioane euro pe durata Euro 2008

Joi, 19 Iunie 2008, ora 15:52
1666 citiri
Femeile cheltuiesc 140 de milioane euro pe durata Euro 2008

Femeile contribuie cu cel putin 140 de milioane de euro la cresterea cheltuielilor din jurul campionatului european de fotbal Euro 2008, se arata intr-un studiu realizat de MasterCard.

Potrivit studiului, femeile determina o crestere economica echivalenta cu peste 4 milioane de euro per meci. Suma include cheltuielile facute de femei pentru produse care au legatura cu fotbalul, cum ar fi mancarea, bauturile, cazarea, transportul si televizoarele.

De asemenea, studiul arata ca femeile tind sa cheltuiasca mai mult la shopping, pe vacante si distractii, in timpul desfasurarii UEFA EURO 2008.


"Acest studiu arata cu certitudine cresterea rolului femeilor in industria fotbalului, din punct de vedere financiar. Indiferent daca femeile sunt suporteri infocati sau cheltuielile lor se indreapta catre alte produse din perimetrul marilor meciuri din aceasta vara, sexul frumos aduce o contributie semnificativa din punct de vedere economic. Industria fotbalului descopera acum puterea de cumparare a femeilor pasionate de fotbal si isi adapteaza produsele din ce in ce mai mult in acest sens", a afirmat profesorul Simon Chadwick, unul dintre expertii mondiali in domeniul sportiv.


Avand in vedere diferentele socio-culturale dintre tarile europene, studiul sugereaza ca aproximativ 10 procente din impactul economic total al campionatului sunt generate de cheltuielile realizate de femei, un impact pe care studiul MasterCard il apreciaza la cel putin 1,4 miliarde de euro.

In unele tari, cum sunt Germania si Suedia, cheltuielile facute de femei pot ajunge pana la 30% din impactul economic local.


Studiul arata ca femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decat barbatii sa cumpere si sa participe activ la competitii. In plus, jucatorii de fotbal de top sunt acum modele care au patruns pe numeroase piete accesibile femeilor, determinand vanzarea unor obiecte cum sunt posterele si revistele care prezinta viata personala a fotbalistilor.



Daca in urma cu patru ani, primele patru lucruri pe care se cheltuiau banii la evenimentele sportive erau biletele pentru meci, mancarea, cazarea si transportul, studiul efectuat de Mastercard adauga in lista cheltuielilor vizitarea locurilor de atractie turistica din orasele gazda.


Acelasi studiu preconizeaza, de asemenea, cresterea vanzarilor de produse si servicii ale  sponsorilor, de publicitate in mediile electronice si tiparite, de telecomunicatii si de noi servicii media,  aparatura si echipamente sportive,  ziare si reviste, de obiecte cu logo-ul campionatului, de suveniruri, pariuri si jocuri de noroc.


Tot in legatura cu stimularea comertului, noul studiu arata ca actuala editie a campionatului european determina cresterea implicarii in fenomenul fotbalistic, face "valva" atat pe plan local, cat si international, creste notorietatea natiunilor si a organizatiilor implicate.

De asemenea, creste sentimentul de atasament al suporterilor - legatura emotionala dintre un suporter si echipa sa, ca si bunavointa si respectul oamenilor in general.


"Fara sa existe un favorit clar la castigarea UEFA EURO 2008, campionatul se dovedeste unul interesant, la fel ca impactul sau economic si comercial. Vedem deja tari captivate de intensitatea spectacolului, iar acest lucru are un impact direct asupra cheltuielilor de consum.

Pe masura ce creste increderea in echipele care merg mai departe, acelasi lucru devine valabil si pentru consumatori - suporterii de acasa sau din Austria si Elvetia contribuie decisiv la impactul economic in valoare de 1,4 miliarde de euro pe durata campionatului", conchide Chadwick.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...