Topul celor mai impresionante gari

Miercuri, 29 Septembrie 2010, ora 18:19
5401 citiri
Topul celor mai impresionante gari

In multe orase europene, garile depasesc nivelul strict functional si se transforma in adevarate atractii turistice datorita elementelor decorative neconventionale. Opentravel.com a realizat topul celor mai impresionante statii de tren din lume.

Hauptbahnhof, cea mai mare gara din Europa

Pe locul 1 in topul realizat de opentravel.com se afla Gara Hauptbahnhof din Berlin, cea mai mare din Europa.

Finalizata in 2006, gara principala din capitala Germaniei are doua etaje, 14 peroane si aproximativ 80 de magazine. In fiecare zi mai mult de 1100 trenuri si 350.000 de pasageri tranziteaza gara.

Cu designul modern, proiectat de o firma de arhitectura din Hamburg, Gara Hauptbahnhof depaseste granita functionalitatii devenind o atractie turistica in sine.

Gara din Kuala Lumpur, veche de 100 ani

Gara din Kuala Lumpur din Malaezia are o vechime de aproape un secol si reprezinta o combinatie inedita de stiluri arhitecturale europene si occidentale.

Statia a fost terminata in 1910 , dar de atunci a trecut prin mai multe procese de renovare si extindere.

Nordpak, "statia de gheata"

Gara Nordpark din Austria reflecta pasiunea austriecilor pentru design modern.

Cladirea a fost proiectata de specialistii din cadrul firmei Zaha Hadid Arhitects, foarte apreciata pe plan local, care au utilizat la realizarea garii tehnologii aplicate in industria constructoare de masini.

Complexul este format din patru cladiri, diferite ca design, care au insa un punct comun: aspectul de gheata naturala.

Gara Strasbourg, un dom de sticla

Realizata in 1883 de Johann Jacobsthal, un arhitect originar din Berlin, gara din Strasbourg a beneficiat de o renovare impresionanta a fatadei din sticla in 2007.

Astfel, constructia din sticla, inalta de 120 de metri, care infasoara fatada a fost subtil integrata in arhitectura istorica a garii.

Spatiul de 25 de metri dintre Dom si cladirea garii serveste drept suprafata de tranzit pentru trenuri, metrou, tramvaie si autobuze.

Gara Kanazawa imbina traditionalul cu modernul

Principala caracteristica a garii Kanazawa din Japonia consta intr-o uimitoare combinatie de stiluri arhitecturale avangardiste si elemente clasice japoneze, specifice constructiilor din lemn.

Pasagerii trec mai intai pe sub poarta principala, inalta de 14 metri si apoi printr-un pasaj urias, care uneste partea estica a garii de cea din vest.

Pasajul si domul care il acopera au fost realizate din 3.000 de panouri de sticla.

Designul Southern Cross "face valuri"

Acoperisul “in valuri”, elementul unic specific pentru gara Southern Cross din Melbourne reprezinta o atractie pentru turisti.

In 2002 autoritatile au decis sa dezvolte fosta statie Spencer Street intr-un centru modern de transport, pe care l-au terminat in 2006. In prezent, unitatea deserveste peste 15 milioane de calatori anual.

Decorul impresionant a primit prestigiosul premiu Lubetkin din partea Institutului Regal al Arhitectilor Britanici.

Atocha, inconjurata de jungla

Statia Atocha, cu o adevarata jungla in mijlocul garii reprezinta un reper fantastic al orasului Madrid.

Atocha, construita in 1851 in capitala Spaniei, a fost "inverzita" de catre faimosul arhitect spaniol Rafael Moneo, care a decis sa transforme vechea cladire intr-o gradina exotica.

Jungla creata acopera aproximativ 4000 de metri patrati si gazduieste in jur de 500 de specii, de la plante carnivore pana la boraste testoase.

Mai mult decat atat, statia gazduieste si un club de noapte pentru turistii dornici de distractie in Spania.

Chhatrapati Shivaji, cel mai aglomerat nod feroviar indian

Impresionanta Chhatrapati Shivaji, principala gara din Mumbai, este cel mai aglomerat nod feroviar din India.

Gara, construita dupa schitele unui arhitect englez, dateaza din secolul al 19-lea. In 2004, a fost integrata in patrimoniul UNESCO, fiind considerata un exemplu important de loc unde convietuiesc doua culturi sub acelasi acoperis.

Antwerp, "Gara-catedrala"

Numita si "gara-catedrala", statia de tren din Antwerp arata mai degraba ca o constructie religioasa, decat ca o gara propriu-zisa. Constructia acesteia a durat 10 ani, si a culminat cu un maret dom ce acopera sala de asteptare. In interiorul garii, exista si o galerie de bijuterii, compusa din peste 30 de magazine.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#gara, #gari, #top, #turisti , #Atractii turistice