Aproximativ 70% dintre turistii care au cumparat vacante la targul Holiday Market, din 17 - 20 martie, au preferat destinatiile externe, iar agentiile de turism au vandut cu 15-20% mai multe pachete decat la editia din 2010, in valoare totala de aproape 600.000 euro, precizeaza Mediafax.
"Cererea a fost orientata preponderent spre vacante externe (65 -70%).Turistii romani cauta discounturi mai mari la vacantele in strainatate decat la cele din Romania, iar prognoza anuntata privind o crestere usoara a tarifelor pentru destinatii ca Turcia, Grecia, Bulgaria, in urma absentei de pe piata a Egiptului si Tunisiei, i-a determinat sa profite de discounturile expozantilor, care s-au incadrat intre 5% - 30%", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Potrivit datelor ANAT, aproximativ 65% dintre turisti s-au aratat dispusi sa cheltuiasca intre 350-650 euro pe pachet, iar 20% intre 650 si 1.000 de euro.
De asemenea, circuitele cu autocarul sunt preferate de 12% dintre romani.
Targul a avut aproape 20.000 de vizitatori, cu circa 10% mai multi decat anul trecut, se arata intr-un comunicat al ANAT.
La prima editie a targului, care s-a desfasurat in 2010, vanzarile de pachete turistice s-au situat la circa 500.000 de euro.