Costul construirii brandului Romania: 10 milioane de euro

Joi, 09 Noiembrie 2006, ora 07:03
1424 citiri

Pentru a construi brandul Romania, este nevoie de circa 10 milioane de euro si de un interval de trei ani, a spus Alfred Bulai, presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, pentru NewsIn.

"O tara ca Romania are nevoie de o suma de doua-trei milioane de euro pe an pentru a-si construi brandul de tara. In trei ani am avea niste rezultate concrete pe care sa le putem masura", a spus Alfred Bulai, presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), marti.

In vara anului 2006 ASG, sub conducerea lui Alfred Bulai, a dezvoltat cel de-al doilea proiect de construire a brandului de tara la care lucreaza voluntar un "grup tehnic, consultativ", conform ASG, alcatuit din circa douazeci de oameni din comunicare din ASG, din turism, cultura, comert sau reprezentanti ai agentiilor de publicitate. "Noul grup s-a constituit pentru a discuta tehnic despre brandul de tara", a spus Bulai.

In 2005, ASG a ridicat, oficial, problema construirii brandului de tara prin formarea unui grup de lucru care a reunit participanti din politica, media, economie, turism sau reprezentanti ai industriei publicitare. G rup nu s-au reunit niciodata in formula completa si s-a dizolvat odata cu schimbarea conducerii agentiei (demiterea lui Valeriu Turcan din functie, in luna martie a acestui an - n.r.). Grupul a adus in agenda publica problema brandului de tara si a realizat un caiet de sarcini, ce reprezinta, in viziunea lui Bulai, "niste repere departe de implementarea unei politici de brand de tara si care seamana mai degraba cu reperele necesare pentru achizitionarea unui clip". "A fost mai mult un grup politic decat de specialisti" a explicat el. "In proiectul din 2005, pentru construirea brandului de tara nu au fost alocati bani", a adaugat Bulai.

In planurile ASG din 2006 se afla doua proiecte de promovare a brandului de tara: lansarea unui manual de brand de tara la nivelul factorilor de decizie din Romania, la jumatatea lunii noiembrie si depunerea, pana la sfarsitul anului, a programului despre brandul de tara cu propunerea de buget la Guvern.

Manualul despre brandul de tara va fi distribuit la nivelul factorilor de decizie din tara, in presa sau la diverse institutii ale statului, a spus Bulai. "Prin acest manual incercam sa informam publicul despre brandul de tara, pentru ca multi oameni cred ca brandul de tara este o reteta publicitara de succes in care in loc de produs, pui tara", a explicat el. Acest manual este si un instrument de lobby, "factorii de decizie trebuie sa vada ce e brandul de tara, sa se obisnuiasca cu instrumentele, sa stie ca e nevoie de costuri foarte mari si de timp", a explicat el.

Manualul cuprinde metodologia brandului, problematica brandului, expertii in domeniu, arata ca nu exista "un model unitar de tara", dar indica si care sunt sumele cheltuite pentru un astfel de proiect sau de cat timp e nevoie, a precizat Bulai.

"Daca Guvernul va aproba programul despre brandul Romania pe care il propunem, se va desfasura un proces de licitatie care va dura circa trei luni", a spus Bulai. "In prezent, Romania are foarte putine instrumente de promovare externa, s-au cheltuit foarte putini bani in acest sens. Iar Romania nu este un brand pentru ca nu avem un mesaj unitar. Dar, peste trei ani, putem avea niste rezultate pe care sa le putem masura", a adaugat presedintele ASG.

El a explicat ca metodologia brandului nu se reduce la o politica de logo sau de promovare de produs, ci ca include si componente de formatie politica, turism, comert, identitate vizuala sau sistem de IT. O prima etapa in construirea unui brand este auditarea, "sa vezi cum se percep romanii pe ei insisi, pe de o parte, si cum ne percep strainii, pe de alta. "S-au facut niste cercetari in Spania si Germania care arata ca Romania este putin cunoscuta, ca este o destinatie turistica secundara. De exemplu, in Germania, Romania este cunoscuta mai mult de oamenii din zona de Est, iar ca punct de atractivitate in randul acestora se afla Bucurestiul, dupa care urmeaza cetatile medievale, manastirile din Moldova si Delta Dunarii", a spus oficialul ASG.

"Construim un brand pentru o imagine buna a Romaniei in lume, pentru a promova turismul, comertul si investitiile straine, e ceva mai complicat decat a face un clip", a motivat Bulai necesitatea construirii unui brand de tara. El considera ca Romania ar putea promova cultura romana, artisti cunoscuti in Europa, Delta Dunarii sau zonele rurale "care sunt fascinante pentru europeni".

Agentia pentru Strategii Guvernamentale este un organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, aflata in subordinea Guvernului si in coordonarea ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. ASG a fost infiintata in 2003, cu scopul de a asigura asistenta necesara deciziilor guvernamentale, cresterii transparentei si optimizarii comunicarii la nivelul Guvernului.

NewsIn

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...