Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Atuurile litoralului romanesc in 2015 - Corina Martin

Atuurile litoralului romanesc in 2015 - Corina Martin


Dezvoltarea pietei all-inclusive, abordarea de noi piete turistice internationale, o strategie de dezvoltare a traficului aerian pe aeroportul Constanta sunt cateva dintre atuurile cresterii numarului de turisti pe litoralul romanesc in sezonul din 2015, a declarat, pentru AGERPRES, Corina Martin, presedintele Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii (ALDD ).

'La inceput de an, mizam, pentru viitorul sezon pe litoralul romanesc si in Delta Dunarii, pe dezvoltarea pietei all-inclusive printr-un numar in crestere al hotelurilor ce ofera astfel de servicii, pe reamenajarea principalelor zone de agrement, prin implementarea proiectelor europene, pe abordarea unor noi piete internationale, care este, de fapt, o strategie coordonata de Asociatia Litoral - Delta Dunarii care produce deja efecte evidente. Avem o Campanie, avem buget de promovare, avem film oficial de promovare, o intreaga strategie. Avem si o strategie de dezvoltare a traficului aerian pe aeroportul Constanta prin introducerea unui zbor dinspre Milano de o companie low-cost si dublarea numarului de zboruri charter Tel Aviv - Constanta, negocieri cu o alta companie low-cost pentru o cursa Constanta - Londra, continuarea zborurilor Turkish Airlines', ne-a precizat Corina Martin, potrivit Agerpres.

Reducerea TVA in turism la 9% la pachetele de servicii turistice reprezinta pentru reprezentantii Asociatiei un alt atu. Aceasta masura va duce la scaderea tarifelor pentru vacantele in destinatiile din Romania si, implicit, la atragerea unui numar mai mare de turisti.

'Exista, insa, si minusuri - o slaba promovare la nivel de tara, pe pietele tinta, bugete insuficiente alocate la nivel public si ineficient coordonate. Ma refer aici la absenta produsului Litoral din strategia oficiala de promovare a brandului turistic al Romaniei', spune Corina Martin.

Principalele piete externe targetate pentru sezonul 2015, cu cel mai mare potential de emitere de turisti pentru Litoral, sunt Israel, Moldova, Polonia, Marea Britanie.

'Pe aceste piete am demarat deja campanii de promovare, pe care vom continua sa le dezvoltam in 2015, prin participarea la targurile de turism reprezentative din aceste tari, campanii de promovare, infotripuri cu agentii de turism din aceste tari, conferinte de promovare a destinatiilor Mamaia si Delta Dunarii la Londra, Chisinau, Varsovia', spune Corina Martin.

Pentru Delta Dunarii, agentiile de turism specializate in produsele turistice locale combina, adesea, sejurul la mare si plaje intr-o statiune de pe Litoral cu o excursie de o zi in Delta Dunarii, excursii tip croaziera, cu deplasarea pe canale mici si dejun pescaresc sau cu un week-end intr-un resort sau la o pensiune din Delta.

'Turistii straini sunt mai interesati sa viziteze si Delta Dunarii, iar pentru turistii de pe navele de croaziera, de asemenea, combinam turul de Constanta si Mamaia cu varianta de croaziera in Delta Dunarii. Pentru turistii aflati in vacanta pe Litoral, croaziera de o zi in Delta Dunarii este cea mai bine vanduta excursie locala', adauga presedintele Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii.

Pentru ca destinatia Litoral-Delta Dunarii sa fie cat mai vizibila, ALDD va participa, in 2015, la mai multe targuri de turism - International Mediteranean Tourism Market - Tel Aviv, ITB Berlin, Targul de Turism al Romaniei - Editia de primavara si la Tourism.Leisure.Hotels Moldova.

'O alta veste buna vine de la Autoritatea Nationala de Turism. In urma interpelarilor primite de la doua companii cu capital de stat din Constanta, care mi-au semnalat ca sistemul de acordare a vocherelor de vacanta este blocat, am vorbit cu vicepresedintele ANT, Mirela Matichescu. In urmatoarea sedinta de Guvern, de saptamana viitoare, se vor adopta normele metodologice, ceea ce va permite, in sfarsit, operarea sistemului si punerea in miscare a circulatiei voucherelor de vacanta. O veste buna, si speram sa fie doar prima legata de aceasta victorie legislativa, pe care am reusit sa o impunem in interesul direct al operatorilor romani din industria turismului. Vom continua sa monitorizam impactul si efectele in industrie', a mai precizat Corina Martin.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1983 ori