Boc vrea o linie TGV Paris-Budapesta-Constanta

Joi, 25 Februarie 2010, ora 15:43
1488 citiri
Boc vrea o linie TGV Paris-Budapesta-Constanta

Calea ferata de mare viteza Paris-Strasbourg-Bratislava trebuie extinsa cu un nou tronson, catre Budapesta, Bucuresti si Constanta, iar acesta investitie trebuie sa constituie unul dintre proiectele majore ale Strategiei Dunarii, a afirmat premierul Boc la Budapesta, la summit-ul tarilor dunarene.

El a aratat ca Strategia Dunarii reprezinta o excelenta oportunitate pentru a identifica si propune o lista de proiecte transfrontaliere care sa fie realizate in comun de statele dunarene.

"Noi trebuie sa fim buni in strategii, dar sa fim la fel de buni si pentru punerea lor in practica. Trebuie sa facem o lista cu aceste proiecte, dar ele sa nu ramana doar pe o bucata de hartie. De aceea, datoria noastra este ca, impreuna, sa punem in practica proiectele cele mai eficiente pentru cetatenii nostri", a spus Boc, in discursul adresat sefilor de guvern si reprezentantilor UE participanti la summit.


In opinia premierului roman, extinderea liniei de tren rapid care leaga "inima Europei" catre sud-estul continentului poate fi unul dintre proiectele majore al Strategiei Dunarene.


"Ma refer la calea ferata Paris-Strasbourg-Bratislava, care trebuie extinsa catre Budapesta-Bucuresti-Constanta, ca o componenta a programului privind reteaua europena de transport", a afirmat Boc.


Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au convenit, in sedinta comuna din noiembrie 2007, sa construiasca in comun o linie feroviara de mare viteza de tip TGV pe ruta Budapesta -Bucuresti-Constanta, in continuarea traseului Paris-Strasburg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta.


Oficialii Executivului roman afirmau atunci ca lucrarile au ca termen de finalizare anul 2015 si ca problema principala este finantarea lucrarii, ale carei costuri sunt estimate la cateva miliarde de euro.


Presedintele Agentiei de Finantare a Proiectelor de Infrastructura din Franta, Gerard Longuet, afirma in ianuarie 2009 ca Uniunea Europeana are in vedere realizarea unei linii feroviare de mare viteza pana la Viena si ca Romania poate fi inclusa in acest proiect.


 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
După eliminarea controalelor vamale aeriene și maritime cu Spațiul Schengen pentru România, la 31 martie 2024, a revenit în discuție subiectul pierderilor enorme suferite de transportatori,...
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Tehnologia de suplimentare a memoriei RAM, cunoscută sub numele de RAM Plus la telefoanele Samsung și RAM Boost pentru alte dispozitive cu sistem Android, este promovată ca o soluție...
#proiecte transfrontaliere, # cale ferata, # boc, # finantare , #Stiri Turism