Ministerul Dezvoltarii si Turismului precizeaza ca nu va efectua plati consortiului THR-TNS in cadrul contractului de realizare a brandului de turism al Romaniei pana la clarificarea aspectelor legate de similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet, conform Mediafax.
"Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a solicitat astazi asocierii Thr Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA/ Taylor Nelson Sofres, partenerul contractual in proiectul de realizare a brandului de turism al Romaniei, sa ne comunice de urgenta pozitia oficiala fata de informatiile aparute in presa, cu privire la faptul ca unul din cele trei elemente ale reprezentarii vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet", se arata intr-un comunicat al institutiei.
Scrisoarea oficiala a MDRT are la baza prevederile contractuale, conform carora asocierea garantat originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale, conform sursei citate.
"Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte", se mai arata in comunicat.
Un site romanesc a prezentat joi mai multe similitudini intre logo-ul din brandul turistic lansat joi la Shanghai si cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.