Calatorie pe cea mai veche cale ferata din Romania. Trenul are banci de lemn si soba

Duminica, 04 Iunie 2017, ora 16:01
3718 citiri
Calatorie pe cea mai veche cale ferata din Romania. Trenul are banci de lemn si soba
Foto: vacantacumasina.ro

Cum ti s-ar parea o plimbare cu cel mai vechi tren din Romania, pe cea mai veche cale ferata montana din Romania si din Sud-Estul Europei? Nu te-ai gandi ca asa ceva gasesti tocmai spre marginea tarii, la Oravita, in judetul Caras-Severin.

Si totusi, acolo este: calea ferata Oravita - Anina si trenul de pe aceasta ruta, plus peisajul aferent, formeaza elementele celei mai interesante calatorii cu trenul pe care o poti face in Romania.

Nu spune nimeni sa mergi la Oravita doar pentru asta, dar daca ajungi in zona ca sa vezi, de exemplu, Parcul Natural Cheile Nerei-Beusnita si ai si ceva timp pentru asta, atunci merita sa faci si calatoria cu trenul in cauza, ne sfatuiesc cei de la Vacantacumasina.ro.

Construita de austrieci, pe vremea in care zona era parte a Imperiului Austriac, calea ferata Oravita - Anina a fost data in folosinta in 1863 si este exploatata in prezent de CFR Calatori, cu un tren a carui vechime este cam de 100 de ani - cel putin vagoanele (chiar daca de-a lungul timpului au mai fost reconditionate).

CFR nu trateaza aceasta cursa ca pe una turistica, ci ca pe oricare alta. Caracterul turistic este dat de vechimea vagoanelor - cu banci din lemn si incalzite pe lemne, la o soba din mijlocul vagonului - si de peisajul parcurs - 14 tunele, 10 viaducte si 21 de kilometri de linie taiata in munte (peste doua treimi din traseu).

Intregul traseu are 34 de kilometri si se parcurge in circa 2 ore - doar dus, biletul costand 10 lei de persoana. Problema e ca, odata plecat din Oravita (trenul pleaca la 11:15 si ajunge, oficial, la 13:05 in Anina), va trebui sa te intorci tot cu acelasi tren, dupa o pauza de circa o ora si jumatate (plecare din Anina la 14:40), neexistand alt mijloc de transport la dispozitie pentru intoarcere. Ca sa nu mai spunem ca nici prin Anina nu ai ce face o ora si jumatate - poate doar sa mananci undeva, dar sansele sunt slabe. Pana anul acesta, trenul statea in Anina doar 30 de minute, dar odata cu noul mers al trenurilor, CFR Calatori a introdus inca o ora de asteptare.

Iar ca sa-ti faci o idee despre ce inseamna traficul feroviar prin cele doua orasele, trebuie sa stii ca Oravita - Anina este singurul tren de pasageri care opreste in cele doua gari (si in haltele aferente de pe traseu).

Teatrul austriac de la Oravita

Si, daca tot revii in Oravita (sosire oficiala la 16:31), poti vizita Teatrul Vechi Mihai Eminescu din localitate. Probabil nu-ti spune mare lucru, dar poate te va convinge asta: este cel ...citeste mai departe despre "Calatorie pe cea mai veche cale ferata din Romania. Trenul are banci de lemn si soba" pe Ziare.com

Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Sergiu Vasilescu, unul dintre cei mai cunoscuți avocați din România, specializați în fiscalitate, respectiv în crypto, avertizează cu privire la pericolul iminent cu care se vor confrunta...
România, a șasea cea mai scumpă energie electrică pentru consumul casnic din UE, calculat la standardele puterii de cumpărare
România, a șasea cea mai scumpă energie electrică pentru consumul casnic din UE, calculat la standardele puterii de cumpărare
România a raportat în a doua parte a anului trecut un preț la energie electrică pentru uz casnic de 19,1 euro la 100 kWh, între ultimele cinci cele mai reduse din UE. Pe de altă parte,...
#destinatii turistice Romania, #cel mai vechi tren Romania pret, #teatru austriac Eminescu Oravita , #Stiri Turism