Romanii nu mai vor sa traiasca bine, ci inconjurati de lux.Masini bune, parfumuri de la case renumite, haine cu eticheta, bauturi fine sunt cateva dintre "deliciile" unei vieti de lux la care se pare ca au acces din ce in ce mai multi romani. In ciuda cresterii economice modeste, produsele de lux au lipici la consumatori, iar specialistii in marketing ai marilor companii sunt constienti de ritmul alert al societatii de consum si-l exploateaza ca atare. Astfel, desi in urma cu cativa ani, tara noastra era practic absenta de pe piata marcilor de lux, in prezent a ajuns sa asimileze aproximativ 4.000 de masini de lux anual. Cifra pare ridicola in comparatie cu cele peste 600.000 de unitati, cat vinde anual fiecare brand in vestul Europei, dupa cum reiese dintr-o analiza Rompres. Curierul National
Cea mai buna dinamica au avut-o vanzarile de autoturisme din clasa mini si cea a masinilor de lux, care au crescut cu 400%, respectiv 72% fata de primele patru luni din 2005. Asta, in timp ce vanzarile de autoturisme inscrise la asa-numitele clase de volum (B si C) au urcat doar cu 33%, respectiv 37%. Doua modele au tras in sus intreaga clasa a masinilor de lux. Este vorba despre Mercedes S Klasse si Audi A8, singurele modele ale categoriei care au inregistrat cresteri ale vanzarilor in primele patru luni. In perioada ianuarie-aprilie s-au vandut 55 de autoturisme Mercedes S Klasse, cu 243% mai multe fata de anul trecut, si 24 de unitati Audi A8, in crestere cu 118%. Adevarul
Piata produselor de lux de la noi A"este o piata in plina formare, careia ii lipsesc investitorii reali in acest domeniu. In comparatie cu tari vecine ca Ungaria sau Polonia, Romania are un segment target fidel acestui tip de produse. In mod similar cu rusii, bulgarii, ucrainenii, romanii sint mari consumatori si in acelasi timp admiratori fideli ai marcilor celebre de lux. Exista o afinitate care este din ce in ce mai vizibila in numarul in crestere al romanilor care isi achi-zitioneaza astfel de produse in capitalele lumiiA", spune Oliver Petcu, Managing Partner la CPP Management Consultants, companie specializata in industria de lux, care activeaza ca o interfata intre marile grupuri din industria de lux si investitori regionali si locali. Cotidianul
Oferta de articole de imbracaminte de lux, parfumuri straine sau bijuterii ne este expusa cu predilectie pe marile artere ale Bucurestiului. Magheru sau Calea Victoriei sint celebre mai ales pentru abundenta luxului pe fiecare metru patrat. Prin urmare, locatiile din zona sint primele vizate de companiile internationale de profil care vor sa intre pe piata romaneasca. Dar, intr-un clasament intocmit de Cushman&Wakefield Healley&Baker, bulevardul Magheru ocupa pozitia 35 in lume din punctul de vedere al valorii anuale a chiriei. Prin urmare, nu orice brand isi poate permite ca pentru un spatiu de 30 de metri patrati sa plateasca anual din buzunar o suma de aproximativ 43.200 de euro. Mai mult decit atit, nivelul piperat al chiriilor se repercuteaza negativ si asupra marjelor de profit al comerciantilor. Cotidianul
Bloombiz