Ministrul Radu Berceanu a declarat, miercuri, la Constanta, ca modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport naval este o prioritate pentru Ministerul Trasporturilor si a precizat ca Dunarea este folosita in prezent la 10 -15% din capacitatea reala de transport.
"Prioritatile noastre se axeaza pe modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport naval, consolidarea porturilor ca centre logistice intermodale, care servesc drept realizarea progresiva a unor retele intermodale de marfuri si servicii de transport naval mai sigure si pentru mediul inconjurator”, a precizat ministrul, la Constanta, cu ocazia conferintei “Dezvoltarea Portuara. Construirea Coridorului Logistic Constanþa – Rotterdam”.
Radu Berceanu a precizat ca anul acesta vor incepe lucrarile pentru imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul Calarasi – Braila, iar in 2011 pe sectorul comun romano-bulgar. “Prin implementarea acestor proiecte, speram ca, incepand din 2014, sa avem pe sectorul romanesc al Dunarii navigatie fluenta pe tot parcursul anului, cu adancimile corespunzatoare”, a precizat Berceanu.
Tot in 2009, ministerul va demara un program de achizitionare de transbordere, care vor fi oferite spre folosinta navelor apartinand institutiilor publice sau investitorilor privati care traverseaza aceasta zona. In 2009, sunt programte sa inceapa si modernizarea si dezvoltarea sistemelor de transport rutier si feroviar in Portul Constanta.
"Tot in 2009, incep lucrarile la un pod peste Canalul Dunare – Marea Neagra, un pod care va rezolva multe probleme de legatura intre partea de nord si sud a portului Constanta”, a completat Berceanu.
O parte din investitii vor fi realizate din fonduri europene. In acest sens, se spera atragerea a peste 76 milioane de euro.