Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Oamenii care traiau acum 40.000 de ani pe teritoriul Romaniei nu erau foarte dezvoltati

Un craniu vechi de aproape 40.000 de ani, descoperit in Romania, arata ca primii oameni care traiau in Europa aveau caracteristicile morfologice asemanatoare cu cei de Neanderthal, potrivit unui studiu publicat luni in Statele Unite ale Americii.

Primii oameni care traiau in Europa nu erau total identici cu cei de astazi si au continuat sa evolueze dupa sosirea lor pe continent, venind din Africa, acum 40 de milenii, a concluzionat o echipa internationala de paleoantropologi, ale caror lucrari au aparut in ultima editie a Analelor Academiei Americane de AStiinte (PNAS). Acest craniu fosila - cel mai vechi si mai complet din Europa, descoperit in Romania si numit Oase 2- este foarte important pentru ca demonstreaza ca primii Homo Sapiens care au colonizat Europa nu erau "complet moderni", explica Erik Trinkaus, un antropolog de la Universitatea Washington din St. Louis (Missouri) si unul din autorii studiului.

"Din punct de vedere tehnic, acest craniu este cel al unui om modern, dar oamenii de astazi au evoluat considerabil de atunci", adauga el. Cercetatorii au observat ca Oase 2 are aceleasi proportii ca si craniile oamenilor moderni, dar are si cateva diferente importante, printre care o frunte tesita si molarii superiori foarte dezvoltati, tipice omului de Neanderthal. Potrivit lui Joao Zilhao, paleontolog la Universitatea din Bristol (Anglia) si unul din autorii acestor lucrari, "asemenea diferente ridica probleme importante privitoare la evolutia oamenilor moderni".

"Ele ar putea fi rezultatul unei regresii a evolutiei oamenilor sau faptului ca exista o lipsa in esantioanele paleontologilor privind diversitatea umana din Paleoliticul mijlociu", a adaugat el. Aceasta perioada din preistorie a inceput acum 300.000 de ani, terminandu-se acum 30.000 de ani cu disparitia aparenta a omului de Neanderthal. "Acest amestec de trasaturi ale omului modern si ale stramosului sau mai primitiv ar putea fi rezultatul unui amestec al populatiilor de Neanderthal cu cele ale Homo Sapiens care se raspandea in Eurasia Occidentala", mai noteaza profesorul Zilhao. Alte indicii (fosile, genetice si arheologice) pun deja in evidenta numeroase interactiuni biologice si culturale intre oamenii moderni si populatiile anatomic primitive, printre care si Neandertal, intalnite in migratia lor din Africa in Eurasia.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: AFP (Franta), <a href=http://rador.srr.ro/ target=_blank>Rador</a>)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24