La doi ani si jumatate dupa ce directorul operatorului aerian low-cost Ryanair a vehiculat ideea unor zboruri ieftine intre Londra si New York, cu bilete la preturi de circa 10 dolari, niciuna dintre companiile low-cost nu s-a incumetat inca sa treaca pe cealalta parte a Atlanticului, scrie The New York Times.
Doi operatori europeni low-cost si-au anuntat planurile de a lansa servicii intercontinentale incepand cu anul viitor, in incercarea de a specula o oportunitate extrem de profitabila. Intre timp, din ce in ce mai multi pasageri navigheaza pe internet pentru a gasi cele mai ieftine tarife de zbor."Din perspectiva ofertei de pe piata, este un moment propice" intrucat operatorii mari "au deja probleme astfel ca nu isi mai pot canaliza resursele pentru a indeparta potentialii rivali pe acest segment", este de parere Peter Morris, economist-sef in cadrul Ascend, companie de consultanta pentru industria aviatiei. "In ceea ce priveste cererea, este clar ca piata nu este tocmai in momentul ei cel mai bun", avertizeaza Morris.
Pana in prezent, singura regiune in care modelul de transport pe distante lungi si la tarife reduse a avut succes este pe ruta ce uneste Australia si Asia.
"Perioada de declin economic este chiar propice pentru demararea unei afaceri in domeniul aerian", crede directorul executiv de la Feel Air, Kai Holmberg. "Consideram riscurile ca fiind mai mici comparativ cu cativa ani in urma."