Un numar de 19 companii romanesti participa, in perioada 20 - 22 mai, la cea de-a noua editie a targului international de turism 'IMEX', de la Frankfurt (Germania), se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru Turism.
Potrivit ANT, manifestarea este considerata cel mai important eveniment din lume dedicat industriei M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Conferences Exhibitions), iar Romania participa inca de la prima editie a targului. Pe langa targul in sine au loc manifestari conexe precum prezentari de destinatii, cross marketing specializat pe evenimente, modele informatice revolutionare etc.
Targul se adreseaza specialistilor din turism si din sectorul de organizari de evenimente si congrese. In cadrul targului expun 3.500 de expozanti din 150 de tari, targul fiind vizitat anul trecut de aproximativ 10.000 de specialisti din 97 de tari.
Potrivit ANT, o mare parte a veniturilor generate de activitatea de incoming vine din sectorul evenimentelor. Industria MICE asigura la ora actuala aproximativ jumatate din incasarile totale din turism in Romania.
"In 2014 sosirile turistilor straini in Romania marcheaza un trend pozitiv pentru incoming, o activitate complexa care include si industria de evenimente (MICE). Astfel, statisticile sunt incurajatoare pentru acest segment cu un real potential de dezvoltare in tara noastra, tinand cont si de faptul ca majoritatea strainilor care vin in Romania merg in Bucuresti si orasele mari. Participarea la IMEX se alatura altor actiuni ale ANT de sprijinire a asa-numitului sector MICE, desfasurate pe plan intern in colaborare cu cei mai importanti reprezentanti ai organizatiilor implicate in domeniul turismului si in mod specific pe acest segment", a declarat Razvan Filipescu, presedintele ANT.
Pe perioada celor trei zile de targ vor fi sustinute prezentari pentru grupuri, reprezentand agenti organizatori de evenimente si conferinte sau congrese din Italia, Austria, Franta, Polonia, Slovenia, Slovacia, Germania, Marea Britanie, SUA, Canada, Croatia, Grecia, Brazilia si Portugalia. Agentii invitati vor participa la prezentari despre Romania ce vor fi urmate de degustari de produse traditionale romanesti, vinuri si tuica.