Romania trebuie sa se concentreze pe turismul de nisa in urmatorii cinci pana la sapte ani, respectiv pe turismul cultural sau pe cel adresat unor categorii sociale in conditiile in care piata turismului de masa este deja ocupata de tari care au investit circa 20 de ani pentru a ajunge la acest tip de turism, precum Grecia sau Turcia, au apreciat specialistii prezenti la Forumul Ospitalitatii organizat la Bucuresti."Romania are deficite mari la capitolul infrastructura si agricultura. De aceea, cred ca trebuie sa facem turism de nisa in anii urmatori", a declarat Sorin Ionescu, managing partner la Fivestar Hospitality Consulting.
Pentru a deveni o destinatie turistica de masa, Romania trebuie sa realizeze o strategie pe cel putin 20 de ani in acest sens, iar investitiile trebuie coordonate de catre stat.
"Romania nu stie inca ce sa faca cu turismul ei. Daca vrea sa devina o destinatie pentru turismul de masa ca Turcia, Grecia sau Egipt, este necesara o strategie aplicata unitar pe o perioada indelungata. Romania poate insa prin investitii in tehnologie sau mediu sa ofere atractii turistice la Marea Neagra, de exemplu, sa atraga turismul de nisa", a spus Miroslav Dragicevic, senior partner la Horwath Consulting Zagreb.
Reprezentantii Ministerului roman pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale au precizat ca Romania va construi din 2008 un nou brand de tara, care va fi finalizat si aplicat pana in 2011.
Potrivit Mater Planului pentru turismul romanesc, pana in 2026 Romania va inregistra 15,4 milioane turisti straini, comparativ cu 6,03 milioane in 2006.
Incasarile din pachetele turistice achizitionate de turistii straini vor ajunge la 7,74 miliarde euro comparativ cu 1,7 miliarde in 2006. Turismul va avea o contributie de 6,9 la suta din PIB in 2026, comparativ cu 3,5 la suta in 2006.