Mai multe hoteluri de top din Franta au adaugat in meniu celebrii taitei uscati si o bogata selectie de ceaiuri pentru a atrage numerosii turisti chinezi, care, in prezent, prefera sa se cazeze la hoteluri ieftine de langa aeroporturi atunci cand vin la Paris pentru cumparaturi.
Potrivit Boston Consulting Group (BCG), chinezii bogati care viziteaza capitala Frantei folosesc 20% din buget pentru cazare si masa si de doua ori mai mult de atat pentru cumparaturi, contrar obiceiurilor practicate, de exemplu, de americani.
"Prioritatea lor este sa se intoarca acasa cu semne evidente de belsug - de aceea nu sunt foarte interesati de bunurile imateriale, intangibile", a spus Jean-Marc Bellaiche, asociat in cadrul companiei BCG.
"Chiar si turistii chinezi foarte bogati prefera sa stea in hoteluri de doua stele de langa aeroportul Charles de Gaulle si sa mearga zilnic pana in Paris pentru cumparaturi, decat sa plateasca mult pentru cazare", a adaugat Bellaiche.
Insa hotelurile de top din Paris nu se lasa infrante de cele de la periferii si pluseaza cu oferte pe care le considera de nerefuzat de catre chinezi. Plaza Athenee de pe Avenue Montaigne, de exemplu, hotel de cinci stele, a angajat un traducator de limba chineza pentru a-i insoti pe oaspetii asiatici in calatoria prin crama hotelului, a carui vinoteca bogata cuprinde soiuri care pot valora si pana la 40.000 de euro sticla.
Mai mult, pachete de taitei uscati si sos chili au fost adaugate in minibarurile din fiecare camera, astfel incat vizitatorii sa nu se poata plange de dor de casa.
"Este foarte important sa putem pune ceai la dispozitia clientilor, la orice ora din zi si din noapte", este de parere si Francois Delahaye, managerul hotelului.
Potrivit BCG, profitul pe care un hotel de doua stele de la periferia Parisului il poate obtine in urma unei serii de turisti chinezi este cuprins intre 15.000 si 20.000 de euro (aproximativ 20.000 -26.000 de dolari).