Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Razboi agentii traditionale de turism vs. online. Cine castiga lupta?

Razboi agentii traditionale de turism vs. online. Cine castiga lupta?


Vanzarile online ale agentiilor de turism au crescut cu peste 30% in ultimele cinci luni fata de aceeasi perioada anului 2010. In pofida acestei cresteri accelerate, nu se poate vorbi de o reprofilare a agentilor pe mediul online.

Valoarea medie a tranzactiilor facute de agentiile de turism in mediul online a crescut cu 18%, de la 155 de euro la 182 de euro, se arata intr-un studiu realizat de furnizorul de solutii eCommerce PayU.

Potrivit managerului PayU, cresterile inregistrate de agentiile de turism in mediul online sunt rezultatul direct al solutiilor pe care acest mediu le ofera.

"In contextul in care evolutiile in offline sunt extrem de mici sau chiar negative, mediul online ofera toate ingredientele pentru ca agentiile de turism sa isi creasca vanzarile: solutii integrate cu sistemele lor interne de rezervari, posibilitati multiple de parteneriate si promotii, canale de comunicare mai eficiente si, mai ales, rapiditate in procesul de vanzare si incasare, a declarat intr-un comunicat Cristi Herghelegiu, country manager PayU in Romania.

Potrivit acestuia, profitabilitatea mediului online pentru agentiile de turism se va concretiza prin cresterea numarului agentiilor de turism si a tranzactiilor.

"In consecinta, vedem cresteri constante de la un trimestru la altul, atat in volumul pietei, cat si in numarul jucatorilor care isi dezvolta canalul online", a declarat intr-un comunicat Cristi Herghelegiu, country manager PayU in Romania.

Cu toate acestea, nu se poate vorbi de o "reorientare" la nivel national a agentilor de turism din Romania catre mediul online.

"Se vinde din ce in ce mai mult pe online. Nu se pune problema sa se renunte la agentiile de turism clasice, atat timp cat si in Europa sunt in continuare preferate astfel de agentii. Orice agentie serioasa are un portal online, a declarat pentru Business24 Corina Martin, presedinte ANAT.

In cadrul tranzactiilor online, clientul pierde contactul cu agentul de turism, agent care il poate ajuta sa se hotarasca asupra destinatiei pe care o alege, este de parere presedintele ANAT.

"Pentru turistii romani, cel putin, un aspect foarte important este sa intre intr-o agentie de turism, unde pot vedea daca exista afisate toate licentele de turism, sa poata discuta cu agentul de turism. Aceasta discutie ii va ajuta sa se hotarasca asupra destinatiei pe care o aleg. Este extrem de important rolul agentului de turism, si asta nu se poate face online", a adaugat Martin.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2614 ori