THR/TNS: Brandul de turism este original

Vineri, 30 Iulie 2010, ora 23:58
1886 citiri
THR/TNS: Brandul de turism este original

Asocierea THR/TNS sustine ca brandul de turism al Romaniei si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet, informeaza Mediafax.

Asocierea THR/TNS a transmis vineri un raspuns Ministerului Dezvoltarii si Turismului in care sustine:

"Brandul de turism al Romaniei si toate componentele sale au fost create de noi si, ca urmare, ele trebuie considerate originale", mentionand in acelasi timp ca este la dispozitia Guvernului pentru luarea oricarei decizii necesare, in scopul de a rezolva actuala neintelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrari suplimentare de grafica asupra izotipului.

Referitor la vizualul brandului, asocierea mentioneaza ca acesta a fost elaborat in cadrul unui proces complex, in care au fost implicati reprezentanti ai industriei de turism din Romania si ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri si peste 30 de izotipuri, dintre care cateva au fost testate ulterior, in mai multe etape, pe piete, in vederea identificarii celor preferate de potentialii vizitatori ai Romaniei, se arata intr-un comunicat transmis vineri seara de Ministerul Dezvoltarii si Turismului.

"Izotipul a fost desenat de proprii nostri graficieni, in cadrul unui proces care a evoluat de la schite pe hartie pana la varianta finala, in format digital, trecand prin numeroase variante intermediare", se spune in raspunsul asocierii.

Desenul prezentat in presa ca apartinand domnului Nulens si izotipul continut in identitatea vizuala turistica a Romaniei "prezinta diferente semnificative de forma, culoare si orientare", iar "existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene ce este produsa si raspandita prin internet in fiecare zi in toata lumea si numarul mare de variatii executate in legatura cu fiecare dintre ele pana se ajunge la forme finale.

Cu toate acestea, THR/TNS doreste sa comunice clar ca izotipul utilizat in identitatea vizuala a Romaniei a fost dezvoltat in mod specific pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului si ca similitudinea cu celalalt desen, desi remarcabila, este absolut accidentala si neintentionata, o consecinta a doua procese creative complet diferite si nerelationate", se spune in comunicatul ministerului care prezinta pozitia asocierii.

Ministerul Dezvoltarii si Turismului a precizat anterior ca nu va efectua plati consortiului THR-TNS in cadrul contractului de realizare a brandului de turism al Romaniei pana la clarificarea aspectelor legate de similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe internet.

Totodata, THR/TNS precizeaza ca, pe baza cercetarilor cantitative si calitative realizate in cadrul contractului, a stabilit urmatoarele componente principale ale brandului de turism pentru Romania: atributele, valorile-cheie si personalitatea si numai dupa identificarea acestor componente a inceput procesul creativ pentru definirea strategiei de brand si pentru elaborarea vizualului (grafica aferenta brandului).

In plus, se reaminteste ca identitatea vizuala a brandului isi propune sa insumeze vizual cele mai importante idei si perceptii asociate cu brandul. In mod normal are in componenta un logotip, un izotip si un slogan.

In cazul Romaniei, logotipul este cuvantul "Romania" scris intr-o tipografie manuala, izotipul este o forma similara cu o frunza/deal cu un rau/fluviu si sloganul este "explore the Carpathian garden".

Prin aceeasi scrisoare, asocierea THR /TNS si-a manifestat disponibilitatea de a pune la dispozitia Ministerului Dezvoltarii si Turismului toate manuscrisele, desenele si schitele realizate in procesul de creatie, in vederea clarificarii oricaror dubii.

In urma raspunsului primit, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a decis sa convoace Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al Romaniei, pentru luni, 2 august.

 

YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a găsit o nouă modalitate prin care să afișeze reclame. Când vor apărea
YouTube a introdus recent un nou tip de reclame, numite „Pause Ads”, care se declanșează în momentul în care utilizatorii pun pauză videoclipului pe care îl urmăresc. Noua abordare...
Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Preţurile la cafea îşi vor continua ascensiunea meteorică, în condiţiile în care vremea nefavorabilă, şi mai ales decizia cultivatorilor din Vietnam de a mai aştepta înainte de a-şi...
#brand, #turism, #romania , #Turism in Romania