Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Turismul romanesc are nevoie de un nou brand

Turismul romanesc are nevoie de un nou brand
Turismul romanesc are nevoie de o noua imagine care sa-l reprezinte, avand de ales din trei variante, fie o destinatie turistica de masa, de nisa sau o destinatie specializata, a declarat Joseph Tomatis, presedinte al companiei de consultanta Detente Consultans.


"Intr-o lume turistica extrem de competitiva, daca lucrurile nu ies asa cum ar trebui ai nevoie de o noua imagine, de un nou brand. Cred ca Romania ar trebui sa invete din cazurile de succes ale unor tari apropiate de ea, cum ar fi Croatia", a precizat Tomatis, cu ocazia unui seminar dedicat pietei turistice din Romania, organizat de Eurolink, cu sprijinul Ambasadei Frantei la Bucuresti.



Acesta a spus ca trei lucruri sunt esentiale pentru reusita in turism, crearea unui produs coerent, care sa urmareasca atragerea de profit, realizarea unei strategii flexibile si cooperarea intre privat si autoritati.



,,Romania poate fie deveni o destinatie de masa, dar asta inseamna o mai mare flexibilitate a preturilor, fie se poate dezvolta mizand pe un turism de nisa, cu o strategie de marketing foarte agresiva, sau poate adopta un turism specializat, ca destinatie de ski sau pentru tineret", a explicat Joseph Tomatis.



Directia Generala de Promovare a Turismului din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale va aloca 75 de milioane de euro, din fonduri structurale europene, pentru realizarea proiectului 'Brandul de turism al Romaniei'.



Actiunea va demara in aceasta toamna, urmand sa se incheie in 2012. Proiectul urmareste constructia unui brand turistic, si nu promovarea turismului romanesc in lume.



Oficialii din Turism intentioneaza mai intai sa creeze brandul, si de-abia mai apoi sa investeasca in promovarea lui. Dupa 1989, toate campaniile de promovare a destinatiilor turistice din Romania, sau a produselor romanesti in strainatate, campanii in care s-au investit milioane de euro, s-au soldat cu esecuri.



Reprezentantii Directiei Generale de Promovare a Turismului au solicitat pentru prima data sprijinul industriei locale de comunicare pentru realizarea unui asemenea proiect. Caietul de sarcini al licitatiei in urma careia va fi aleasa firma de consultanta de branding va fi realizat de o echipa de specialisti in comunicare.



La licitatie se vor putea inscrie atat firme romanesti, cat si din strainatate.

Presa considera ca ar fi fost benefica prezenta unor consultanti straini cu experienta in brandingul de tara si ca, de asemenea, ar fi fost un castig daca exista deja un brand de tara pentru Romania, care ar fi facilitat constructia brandului de turism.



Numarul turistilor straini care au vizitat Romania in primele cinci luni ale anului 2008 a ajuns la 3,16 milioane, in crestere cu peste 35 la suta comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Institutului National de Statistica /INS/.



Majoritatea vizitatorilor straini provine din tari situate in Europa (95,1 la suta ). Din totalul sosirilor vizitatorilor straini in Romania, 62,5 la suta provin din statele Uniunii Europene. Dintre statele UE cele mai multe sosiri provin din Ungaria (35,9 la suta), Bulgaria (22,1 la suta), Germania (9,1 la suta) si Italia (8,1 la suta).



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1228 ori