Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Analiza - Forumul Economic Mondial

Turismul, cea mai activa industrie la nivel global. Autoritatile raman veriga slaba

Turismul, cea mai activa industrie la nivel global. Autoritatile raman veriga slaba


N-a fost niciodata mai usor sa calatoresti, iar asta se vede si in cifrele industriei turistice mondiale. In ultima jumatate de secol, numarul turistilor din lumea intreaga a crescut de 40 de ori, ajungand la un nivel anual de 1,2 miliarde de persoane.

In vreme ce industria turistica este tot mai activa, expertii Forumului Economic Mondial constata cu ingrijorare ca sistemul are o veriga slaba: autoritatile.

Experiente noi

Modul de a calatori s-a schimbat in functie de cerintele clientilor. Un pachet de vacanta personalizat poate fi organizat de orice agentie de turism care se respecta.

In acelasi timp, stilul clasic de turism de masa, cu ghizi si tururi organizate, a crescut constant, chiar daca pe langa acesta au aparut si calatorii independenti, care isi planifica voiajul dupa cum cred de cuviinta.

Schimbarea frecventa a locului de munca a dus si la aparitia "nomazilor digitali", care tulbura cifrele oficiale impartite intre turismul de afaceri si cel de placere.

O calatorie in interes de serviciu la Milano sau in Dubai poate fi completata cu doua zile rezervate explorarii orasului.

Ghizi nestiuti

Pe acest fundal trebuie totusi mentionat ca, la aceasta ora, 1 din 11 oameni la nivel global lucreaza in turism, desi multi dintre ei raman nevazuti, chiar si in mediul online.

De altfel, doar 3% din ghizii profesionisti din toata lumea bifeaza o prezenta constanta in mediul online.

Restul sunt greu de gasit cu ajutorul unui computer sau chiar cu telefonul mobil. Sunt ghizii nestiuti, care pun pasiune in tot ceea ce reprezinta zona pe care abia acum ai ajuns sa o vizitezi.

In toata lumea, guvernele se zbat sa creeze noi locuri de munca si sa incurajeze antreprenorii si inovatia, ca sa numai vorbim de intentia de a-si creste incasarile din turism.

In majoritatea tarilor insa, tehnologia de care autoritatile dispun pentru prezentarea si ghidarea turistilor individuali este depasita.

Guvernele isi doresc sa initieze campanii de promovare a turismului in mediul digital, oferind cat mai multe optiuni vizitatorilor, dar lipsa instrumentelor adecvate si incapacitatea de a stabili de unde sa inceapa acest proces spulbera aceste sanse de reusita.

Fara conexiune directa

In alte cazuri insa, autoritatile dovedesc ca reusesc sa faca pasi importanti in aceasta directie.

Mexico City Lab este o initiativa a autoritatilor locale care face valuri in lumea digitala, chiar daca mai are inca de lucru in prioritizarea turismului.

Islanda, o insula care s-a trezit asaltata de o gramada de turisti, nu are infrastructura necesara pentru a se promova cat mai bine, dar exploreaza noi cai de a folosi expertiza localnicilor in domeniu pentru a intretine acest trend.

Pe de alta parte, chiar si orase cu o infrastructura digitala bine pusa la punct, cum sunt Barcelona si Singapore, nu reusesc sa faca o conexiune directa intre vizitatori si ghizii locali.

De fapt, legislatia din Singapore considera o astfel de legatura ilegala, turistii fiind obligati sa contacteze ghizii locali doar prin intermediari.

Sanse ratate

Ca rezultat, multe guverne reusesc sa rateze sansa de a stimula antreprenorii din turism, sa deschida noi piete turistice si sa modernizeze infrastructura tehnologica a oraselor.

Ruptura digitala este in masura sa provoace un dezechilibru puternic intre companiile cu acces la mediul online si cele aproape anonime.

O solutie ar consta in incurajarea aparitiei platformelor digitale, care sa permita dezvoltatea operatorilor de dimensiuni medii si mici din industria turistica.

Aceasta metoda ar incuraja deschiderea unor noi piete de turism, schimband circuitul banilor in industrie.

Multe agentii din mediul online prefera vanzarea si construirea pachetelor turistice pentru grupuri mari, Expedia si Viator, fiind cele mai representative dintre acestea.

Altele, precum Vayable si EatWith, au rang de platforme locale/regionale care ghideaza turistii catre potentiale gazde si activitati derulate pe termen scurt.

Companii precum AnyRoad s-au specializat, in schimb, in oferirea de cursuri online pentru ghizi si micii intreprinzatori din turism, acestia fiind ajutati sa isi promoveze afacerea in mediul online.

In mod ironic, sprijinul guvernamental si, de multe ori, lipsa cadrului legal pentru aceste mici afaceri se dovedesc veriga lipsa in industria de turism.

Cu doar un minim efort din partea guvernelor am putea vedea o noua lume turistica inflorind: una in care veniturile localnicilor ar creste, iar incasarile bugetare din activitatile turistice ar spori.

Este greu sa aduci inovatii unei industrii care nu se regaseste in mediul online. Este la fel de dificil sa-i indemni pe antreprenori sa cucereasca lumea, cand nu au la dispozitie nici macar o conexiune stabila la internet.

Cheia la aceasta provocare consta in asigurarea infrastructurii esentiale, tehnologica si legislativa, pentru a permite antreprenorilor sa participe pe scena turismului modern, sustin expertii Forumului Economic Mondial.

Nu este nici scump si nici complicat, tine doar de puterea fiecarui guvern de a accepta faptul ca turismul schimba perspectiva noastra asupra viitorului.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2686 ori