Cum se promoveaza Romania? "Explorati gradina carpatina"

Miercuri, 28 Iulie 2010, ora 16:14
2616 citiri
Cum se promoveaza Romania? "Explorati gradina carpatina"

Noul slogan de promovare turistica a Romaniei, care va fi facut public oficial joi, la targul Expo 2010 de la Shanghai, este "Explore the Carpathian garden" ("Explorati gradina carpatina"), potrivit unor surse din piata publicitara. 

Logo-ul ce va fi lansat cu acelasi prilej are ca element principal frunza, ca simbol primordial al naturii, al prospetimii si al cresterii.

Noul slogan a fost conceput si va fi promovat cu finantare din fonduri europene, potrivit Ministerului Turismului.

Suma alocata pana la finalul anului 2013 se ridica la 75 milioane de euro.

Specialistii din publicitate considera noul slogan drept unul nerealist si simandicos.

"Suna de parca numai aici, in Romania, s-ar afla cine stie ce minunatii ale naturii.

Ce e atat de extraordinar la noi si nu se gaseste in alta parte? Ca sa nu mai spunem ca metafora 'covor' pare o gluma sinistra, dupa cate defrisari s-au facut", au declarat, pentru NewsIn, specialisti din piata publicitara.

In opinia unora dintre "publicitarii" chestionati de NewsIn, mult mai inspirata si mai realista ar fi fost orientarea sloganului spre rural, de pilda.

"Chiar daca avea o usoara conotatie negativa, un indemn directionat spre turismul rural, spre locurile inca neatinse de civilizatie si tehnologie, era macar sincer si scoatea in evidenta autenticul, specificul national", considera acestia.

Anul trecut, s-au cheltuit 1,5 milioane de euro pentru campania de promovare sub sloganul "Romania. Land of choice".

Anterior acesteia, cu ocazia intrarii Romaniei in Uniunea Europeana, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a derulat campania de branding de tara "Romania-Fabulospirit".

Costurile proiectului, nefinalizat, au fost estimate de MAE intre 3 si 5 milioane de euro.

Campania "Fabulospirit" a incetat in momentul in care Mihai Razvan Ungureanu a plecat din fruntea Ministerului de Externe. 

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#promovare, #slogan, #turistica , #Turism rural