Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

MDRT aloca 21,5 mil. euro pentru marketing in turism, in 2011

MDRT aloca 21,5 mil. euro pentru marketing in turism, in 2011

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a prezentat joi Planul de marketing strategic si operational pentru Romania 2011-2015, ce are un buget total alocat de 118,4 milioane euro, din fonduri europene, din care pentru acest an isi propune sa cheltuiasca suma de 21,5 milioane euro, potrivit NewsIn.

"Desi planul de marketing ofera linii directoare strategice pana in 2015, consultantul recomanda ca bugetul disponibil sa fie cheltuit in perioada dintre anii 2011-2013.

Argumentul este ca, daca se concentreaza bugetul in perioade mai scurte, se genereaza si o mai mare presiune asupra grupului tinta, astfel rezultand o eficienta mai mare si o recuperare mai buna a investitiilor", se arata in planul de marketing.


Potrivit strategiei, intre 2011-2013 ar urma sa fie cheltuite 72,4 milione euro (din care 29,3 milioane euro in 2012 si 21,5 milioane euro in 2013), iar in perioada 2014-2015 alte 46 milioane euro (cate 23 milioane euro in fiecare an).


Planurile operationale de marketing sunt destinate pentru sase produse: turismul rural, parcuri si natura salbatica, sanatate si wellness, activ si aventura, circuite, city breaks.


Acest plan de marketing isi propune sa raspunda la intrebari precum: ce trebuie facut in domeniu in urmatorii cinci ani, cum trebuie actionat, pe ce piete, care sunt fondurile necesare si cu ce scop.


Planul propune tactici de comunicare, tactici de produs sau de vanzari, dar si referitoare la cum sa ne construim o infrastructura de marketing eficienta sau cum sa cooperam cu autoritatile publice locale si cu industria de turism.


Planul de marketing strategic si operational 2011 - 2015 pentru turismul Romaniei a fost elaboat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) de catre compania Horwath HTL.


Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit in urma cererii de oferte organizate in octombrie de minister si face parte din programul de redefinire a imaginii turismului romanesc finantat din fonduri europene nerambursabile.


Planul strategic trebuie sa defineasca strategiile generale de marketing pe urmatorii cinci ani: portofoliul de produse, publicuri-tinta, piete georgrafice, distributia, comunicarea, strategiile de pozitionare si un set de planuri operationale pentru sectoarele/produsele turistice cele mai importante.


Bugetul total alocat implementarii planului este de 118,4 milioane euro. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1965 ori