Blogging-ul, o bila alba pentru cariera

Duminica, 26 Iulie 2009, ora 19:52
1936 citiri
Blogging-ul, o bila alba pentru cariera

In acest moment, “microblogging-ul” este termenul tehnologic al zilei. Twitter in dreapta, Twitter in stanga. Dintr-un motiv sau altul, cand cineva a creat un site care ne-a impus folosirea a maximum 140 de caractere, nu am putut rezista provocarii. In aceste conditii, am fost provocati sa ne impartasim cele mai diverse ganduri.

Va mai amintiti cum era acum cativa ani, cand “blog” era cuvantul de care nu mai scapam? Copertile revistelor erau devotate blogurilor. Ce inseamna “blogul”? Va ucide mass-media traditionala? Cine ar trebui sa aiba un blog? De ce ne intereseaza ce apare pe bloguri?

Astazi, blogurile fac parte din “traditional”, dar sunt inca new media. Nu au aceeasi reputatie ca CNN, insa orice noua agentie are cel putin un blog. Si in ultimii ani, mai ales in preajma alegerilor, blogurile au jucat un rol important in formarea de opinii si in motivarea grupurilor. Corporatiile au bloguri, pentru a tine legatura cu clientii. Aceasta “moda” nu pare sa piara prea curand.

Asadar, intrebarea este: Tu ai unul? Daca nu, este posibil sa ratezi un imbold valoros din punct de vedere profesional, scrie CareerBuilder.com.

De ce ai vrea sa ai un blog?

Intr-o blogosfera deja arhiplina, de ce ai vrea sa fi inca o picatura de apa intr-un imens ocean? Adrienne Waldo s-a gandit la fel inante de a-si incepe propriul blog de marketing, Ask a Millennial. Insa odata ce a inceput sa posteze, si-a dat seama ca oamenii citeau si erau chiar interesati de ce scrie. I-a fost de ajutor in cariera de antreprenor si considera ca ii poate ajuta si pe ceilalti.

“Mai ales pentru cei proaspat iesiti de pe bancile scolii, blogul poate fi suplimentul CV-ului,” spune Waldo. “Serveste drept mostra unica a exprimarii tale in scris, pentru ca permite angajatorilor sa isi faca o idee despre personalitatea ta si, in plus, le demonstrezi ca stii sa scrii. De asemenea, arata ca te impaci cu tehnologia si ca esti motivat – doua calitati foarte importante in zilele noastre.”

Desigur, blogul nu iti va fi de folos daca nu ii oferi atentie si directie. Waldo sugereaza bloggerilor incepatori sa-si stabileasca obiective pentru sine.

“Un blog poate fi folositor din nenumarate motive, asa ca este cel mai bine ca tu sa decizi care ii va fi scopul, de la bun inceput,” recomanda aceasta. “Este extrem de folositor atat pentru vizibilitate, cat si in ideea ca poti fi la curent cu tot ce se intampla pe piata, insa pozitia pe care i-o conferi este ceea ce va determina, in final, modul in care acesta va functiona.”

Un blog bun poate lucra pentru tine fie ca esti sau nu angajat. Insa un blog scris de un individ care isi cauta disperat un loc de munca nu va avea foarte mare succes. De fapt, blogging-ul este ca multe alte instrumente traditionale de cautare a unui job, spune Lauren Milligan de la ResuMAYDAY, agentie pentru conceperea CV-urilor.

“Precum networking-ul, blogging-ul ar trebui sa inceapa atunci cand esti angajat, in loc sa-l concepi cand esti panicat si stresat ca nu-ti gasesti de lucru,” atentioneaza Milligan.

Cum prezinti blogul angajatorilor?

New media se dovedeste a fi un instrument fantastic de folositor celor care isi caute un job, angajatilor si angajatorilor. Facebook, Twitter si blogurile devine metode din ce in ce mai des intalnite in gasirea unui job sau in recrutarea candidatilor.

Insa regulile pentru "social media" sunt inca, in mare parte, nescrise si este posibil sa nu stii cum sa dovedesti ca mergi mana-n mana cu tehnologia, dar esti si un bun profesionist. Milligan spune ca le poti reusi pe amandoua, totul este in prezentare.

Pentru clienti, Milligan include, deseori, adresele lor de LinkedIn in sectiunea de contact al CV-ului. Aceasta sugereaza acelasi procedeu si pentru bloguri. O alta optiune recomandata de Milligan este sa incluzi o mentiune a blogului in sumarul carierei tale. Insa daca nicio varianta dintre cele mentionate nu ti se pare potrivita, simte-te liber sa mentionezi existenta blogului chiar in cadrul interviului pentru angajare.

“O intrebare frecventa la interviuri este ‘Ce te deosebeste de ceilalti candidati?’” spune Milligan. “Un raspuns grozav – si unic – ar fi ‘Unul dintre lucrurile care ma diferentiaza de ceilalti candidati este abilitatea de a introduce o imagine devotata si loiala companiei dumneavoastra.In ultimele 8 luni de zile, am lucrat la un blog care are acum peste 2000 de cititori saptamanal. Acesta este dedicat tendintelor, liderilor si noutatilor din domeniul nostru.”

De asemenea, aceasta recomanda sublinierea faptului ca ai fost si vei fi mereu respectuos fata de de fostii angajatori si ca obiectivul tau este sa stabilesti legaturi.

Daca poti pune accentul pe dezvoltarea ta profesionala si cum aceasta va aduce beneficii companiei si, in acelasi timp, sa dovedesti ca nu este un loc in care sa-ti versi supararile legate de colegii enervanti, vei face o impresie buna.

“Angajator fiind, la randul meu, asigur toti candidatii ca acest lucru va inclina mult balanta in favoarea lor,” spune Milligan.

Atat Milligan, cat si Waldo insista pe importanta cunosterii propriilor limite. Nu trebuie sa fii expert ca sa scrii un blog bun – iar daca te prefaci ca esti, nu vei reusi decat sa-ti gonesti cititorii. Umanitatea si intelegerea iti vor fi de ajutor.

“Oricine poate fi un bun blogger, daca este dedicat si motivat,” spune Waldo. “Chiar nu trebuie sa fii un expert si daca nu esti, nu te preface ca ai fi. Asta iti poate crea probleme. Recomand sa scrii despre ceva ce-ti place. Nu trebuie sa fie neaparat legat de cariera. Atata timp cat esti pasionat de ceea ce scrii, acest lucru va reiesi din randurile tale, iar cititorii se vor bucura sa-ti ‘rasfoiasca’ gandurile.”

#angajat, #blog, #blogging, #cariera, #companie, #job, #manager , #stiri Twitter