Cum faci bani dintr-o retea sociala?

Sambata, 24 Octombrie 2009, ora 12:53
2403 citiri
Cum faci bani dintr-o retea sociala?

Confruntate cu potentiala disparitie de pe piata, retelele de socializare au inceput sa se restructureze, sa se reorienteze si sa caute un model de business diferit, care sa aduca mai multe venituri.

Desi jucatorii majori de pe piata au inregistrat cresteri masive in numarul de utilizatori fata de anul trecut (FaceBook 125, Twitter 1,773%, LinkedIn 67%, Ning 96%), specialistii avertizeaza insa ca retelele de socializare ar putea fi doar o moda trecatoare, iar companiile trebuie sa gaseasca rapid un mod de a aduce venituri, informeaza Forbes.

Recent, pe piata retelelor sociale (destul de stabila, in conditiliile in care exista cativa mari jucatori care isi disputa intaietatea) bate un vant al schimbarii.

Facebook a achizitionat rivalul mai mic FriendFeed in august, iar Friendster s-a specializat pe piata din regiunea Asia-Pacific.

NewsCorp, compania care detine MySpace, s-a restructurat si si-a schimbat conducerea.

Facebook are in prezent 92 de milioane de utilizatori in SUA, iar MySpace are 300 de milioane de utilizatori in toata lumea, potrivit comScore.

Serviciul de microblogging Twitter a avut si el un succes rasunator.

Insa ce urca si coboara: MySpace, devenit un gigant, se confrunta acum cu o scadere a numarului de utilizatori, iar Yahoo a fost nevoita sa inchida reteaua sociala Yahoo 360 in iulie 2009, pentru ca nu era destul de populara, iar criza a afectat serios compania.

Bebo, fondat in 2005, a fost preluat de AOL in 2008.

Expertii spun insa ca piata nu e saturata si companiile de acest tip au inca loc pentru inovatii.

Iar inovatia ar urma sa fie principalul motor de crestere a retelelor de socializare.

Ingustarea pietei se datoreaza insa faptului ca utilizatorii nu au timp decat pentru cateva conturi pe retelele sociale si vor tinde sa ramana intr-o retea unde au deja prieteni.

Retelele sociale cauta un nou model de business, amenintate de criza economica Eric Bradlow, profesor de marketing la Wharton, spune ca noile consolidari in domeniu vin prin reinventarea site-urilor si gasirea unor noi modele de business.

"Intrebarea este: Cum se vor monetiza site-urile de retele sociale?", spune acesta.

Vanzarile de publicitate nu sunt de ajuns pentru a asigura un venit stabil, iar transformarea in site-uri comerciale va fi foarte dificila.

Specialistii prognozeaza aparitia unei piete de retele sociale multifunctionale, dar si competitori de nisa, cum ar fi LinkedIn, reteaua sociala a profesionistilor.

Retelele sociale inca experimenteaza in ceea ce priveste modelul de business care sa aduca venituri, potentialul fiind imens.

"Sfantul Graal" ar urma sa fie publicitatea personalizata si marketingul prin recomandare.

Alte optiuni pot fi vanzarea de aplicatii, cum ar fi cele pentru iPhone, sau vanzarea de informatii privind comportamentul utilizatorilor.

Alte retele sociale se concentreaza pe oferirea de servicii agentiilor de publicitate care vor sa monitorizeze brandul, iar multe s-ar putea orienta catre servicii oferite clientilor care cauta informatii despre propriile produse sau despre reputatie.

Site-urile de nisa precum LinkedIn sunt mai avantajate decat cele mari.

LinkedIn, spre exemplu, ofera contra cost servicii pentru clientii care cauta utilizatori pasivi, adica profesionistii care nu isi cauta in prezent un job, insa pot constitui o tinta pentru companii.

Pe masura ce companiile experimenteaza, modelul de business va fi, cu siguranta, diferit pentru fiecare, si va raspunde si la necesitatile utilizatorilor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#retea, # sociala, # bani, # facebook, # twitter, # yahoo , #stiri Twitter