Cum sa-ti promovezi afacerea pe Twitter

Vineri, 30 Aprilie 2010, ora 13:40
2593 citiri
Cum sa-ti promovezi afacerea pe Twitter

Brandurile care aleg retelele sociale sau platformele de microblogging ca si loc de promovare trebuie sa cunoasca particularitatile fiecarei retele pentru a incheia cu succes diferitele campanii publicitare, potrivit Entrepreneur.com.

Promovarea pe Twitter se bazeaza pe utilizatori si necesita un continut potrivit si interesant pentru a avea success, tinand cont si de proximitatea temporala: un post cu informatii vechi va fi ignorat de catre utilizatori.

Un tweet este un mesaj de maximum 140 de caractere pe care utilizatorii il posteaza pe profilul lor Twitter.

Reprezentantii Twitter au anuntat recent serviciul de "promoted tweets" ca pe o modalitate de a pastra vizibilitatea mesajelor in pagina de cautari a site-ului.

Un tweet promovat nu este un anunt publicitar propriu-zis, dar va aparea primul in pagina de rezultate pe un anumit cuvant cheie. In momentul in care nu va mai fi accesat, acesta va disparea.

Twitter a fost foarte atent la noul program de advertising pentru a-l adapta la politica sa, in care utilizatorii detin controlul.

Spre deosebire de obisnuitul advertising online, unde un algoritm decide relevanta fata de cerintele utilizatorilor, pe Twitter utilizatorii sunt cei care dau verdictul relevantei.

Twitter denumeste aceasta abordare drept “rezonanta” si isi va dezvolta criteriile pe masura ce noul program se desfasoara.

Cum functioneaza rezonanta Twitter?

Un singur tweet promovat va aparea ca prim-rezultat in cautarea unui anume cuvant-cheie.

In acest moment, se plateste la mia de afisari, insa pe masura ce Twitter isi va dezvolta algoritmul de rezonanta, cel mai probabil acest aspect se va modifica.

Cel care publica tweet-ul rezerva un cuvant-cheie, stabileste un buget si apoi alege un tweet pe care doreste sa il promoveze.

Este exact ca un tweet obisnuit, doar ca are un fundal de culoare diferita si o eticheta la baza unde scrie “Promoted by…”.

Daca oamenii interactioneaza cu respectivul tweet, acesta va ramane in partea de sus a paginii de rezultate si poate fi vizualizat in continuare.

Daca tweet-urile promovate de un advertiser sunt ignorate de utilizatori, Twitter da inapoi restul banilor si permite altor companii sa rezerve cuvantul cheie.

De ce sa apelezi la “promoted tweets”?

Pentru cele 5 milioane de tweet-uri pe zi

Twitter este extrem de popular si functia sa de cautare a luat amploare, asa ca exista o garantie clara ca vei fi vazut in rezultatele de cautare si ai putea ramane acolo pentru multa vreme.

Potrivit reprezentantilor Twitter, tweet-urile platite vor aparea si in rezultatele Google si Bing.

Daca ai inteles eficienta Twitter

Daca esti urmarit deja de multi oameni care iti raspund la tweet-uri, promovarea va fi de succes.

Ai deja cateva informatii despre cum se desfasoara lucrurile, care au fost tweet-urile preluate si care au fost omise, asa ca ai sanse mari sa iesi in fata cu o promovare rezonanta.

Poti sa iti faci o idee despre eficienta pe Twitter folosind instrumente de masura precum Objective Marketer sau Twitter Analyzer.

Ce inseamna Twitter in contextul actual?

In momentul de fata nu poti sa beneficiezi de “promoted tweets” decat daca esti unul dintre partenerii alesi de Twitter cu atentie pentru aceasta actiune, precum Sony Pictures, Virgin America, Starbucks si Best Buy.

Exista insa o modalitate de a calca pe urmele acestor nume grele, pentru ca si ei fac parte dintr-un mare experiment si folosesc cele mai bune idei pentru a iesi in fata cu tweet-uri care sa aiba success, in acest nou model de  promovare.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#twitter, #afacere, #promovare, #brand , #stiri Twitter