Marketing online: retele sociale vs. e-mail

Joi, 27 Mai 2010, ora 13:57
2582 citiri
Marketing online: retele sociale vs. e-mail

Fie ca scriu mesaje scurte pe Twitter, posteaza informatii pe Facebook, trimit mai departe video-uri pe YouTube sau comenteaza pe bloguri, clientii unei afaceri se angajeaza zilnic in conversatii si impartasesc informatii, care se pot dovedi esentiale pentru succesul afacerii. 

Daca nu faci parte din aceasta conversatie, vei rata o ocazie de a-ti extinde baza de clienti, simplu si fara costuri.

Diferenta dintre marketing pe retelele sociale si e-mail marketing

Retelele sociale functioneaza ca un forum: oricine are o parere, o informatie sau un link de impartasit poate sa se alature conversatiei.

Partea mai putin buna este ca informatiile sunt perisabile iar aici apare diferenta intre retelele sociale si comunicarea prin e-mail.

Post-urile de pe retelele sociale dispar treptat, fiind mereu inlocuite de alte post-uri, mai recente iar tweet-ul de dimineata ar putea fi ratat de clientii care se logheaza dupa amiaza.

Folosind e-mailul, contactul cu utilizatorii devine mai apropiat.

Sfaturi pentru un mix de marketing online de succes

Fii acolo unde se afla clientii tai. Fiecare persoana are preferinta ei in ceea ce priveste obtinerea si schimbul de informatii.

Unii utilizatori prefera platforma de microblogging Twitter, altii stau cel mai mult timp pe Facebook, iar altii isi construiesc reteaua profesionala pe LinkedIn.

Scopul tau trebuie sa fie prezenta pe toate cele mai importante retele sociale, pentru a intra in contact cu cat mai multi potentiali clienti.

Foloseste-te de lista de e-mail pentru a te face vazut in retelele sociale

Invita-ti abonatii din newsletter sa devina fani pe Facebook si sa te urmareasca pe Twitter.

In timp ce ei iti urmaresc activitatea, poti intra in atentia prietenilor lor, care nu ar fi avut altfel ocazia sa afle despre afacerea ta sau produsele pe care le vinzi.

Refoloseste continutul din newsletter

Nu este necesar sa creezi continut nou pentru a atrage cititori pe retelele sociale, pentru ca poti utiliza fragmente din articole deja create si adunate in newsletter.

Tot ce trebuie sa faci este sa alegi un articol pe care il consideri interesant.

Acesta poate fi un top sau un sfat util pentru clientii tai.

Invita cititorii catre website-ul si blog-ul tau

Cand postezi informatii in mediile sociale, asigura-te ca incluzi in mod frecvent link-uri catre website-ul tau, arhiva de newsletter sau blog, locuri unde cei interesati pot afla mai multe despre business-ul tau.

E-mail marketingul si cel prin intermediul retelelor sociale nu se exclud ci ajuta, impreuna, la cresterea bazei de posibili clienti.

Strategia folosita trebuie sa functioneze pe principiul "atrage-le atentia pe retelele sociale, muta-i pe website-ul propriu si invita-i sa se inscrie la newsletter". 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Alertă de securitate: vulnerabilități critice descoperite în televizoarele LG
Alertă de securitate: vulnerabilități critice descoperite în televizoarele LG
Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender au identificat patru vulnerabilități majore în sistemele de operare LG WebOS, versiunile 4 până la 7, care echipează televizoarele...
Gmail le permite utilizatorilor să gestioneze mai bine mail-urile primite
Gmail le permite utilizatorilor să gestioneze mai bine mail-urile primite
Google introduce o nouă funcționalitate în aplicația Gmail pentru a ajuta utilizatorii să gestioneze mai eficient abonamentele la newslettere. Într-un efort de a simplifica organizarea...
#mail, #marketing, #online, #retele, #sociale , #stiri Twitter