Pepsi: campanie reusita pe Twitter

Luni, 17 August 2009, ora 09:20
1684 citiri
Pepsi: campanie reusita pe Twitter

Producatorul de bauturi carbo-gazoase a incheiat cu succes un test realizat pe Twtitter pentru lansarea unui produs Mountain Dew light, pentru cei care tin dieta, scrie presa americana.

 

Pagina de Twitter a Mountaindew a fost de asemenea proiectata in cateva baruri, in locul obisnuitelor meciuri de fotbal american, astfel ca oamenii au putut urmari discutiile legate de noua bautura.

Surprinzator pentru toata lumea, foarte putine au fost comentariile acide sau negative la adresa Pepsi, iar feedback-ul de la utilizatori a fost chiar util, spun oficialii companiei.

Evident, Pepsi a castigat o multime de cititori (followers), iar discutiile s-au raspandit rapid, adunand mii de comentarii. Campania a avut insa si premii, printre care televizoare LCD, care au fost acordate prin tragere la sorti celor care au scris despre campanie.

Mountaindew Diet va fi botezat Ultraviolet, iar o parte din pasionatii Twitter au fost invitati chiar sa guste produsul si sa isi dea cu parerea despre asta. Conform CNN, invitati au fost pasionati Twitter care au intre cateva sute si cateva mii de cititori (followers).

Multi dintre participanti au fost destul de naivi sa laude Mountaindew fara ocolisuri, ceea ce pentru Pepsi este deja un succes.

Au fost si momente mai tensionate, ca de exemplu un participant care a intrebat in direct daca poate castiga premiul in caz ca nu-i place gustul bauturii.

Dar per-total, compania a avut o lansare reusita, publicitate masiva pe Twitter si a folosit inca o data cu succes potentialul internetului.

Evenimentul este pozitiv si pentru Twitter, care nu prea s-a bucurat de atentia marketerilor in general. In ciuda popularitatii in crestere, site-ul are in continuare probleme in gasirea unor forme de publicitate care sa i se potriveasca.

Pe de alta parte, chiar daca evenimentul a avut succes si Pepsi a castigat, inca nu e clar cum ar putea Twitter sa castige bani din astfel de evenimente.

Singurul beneficiu major ramane cel de imagine, mai ales pentru produse noi sau branduri noi care vor sa devina mai cunoscute.

Pentru fanii Twitter a fost un adevarat succes, pentru ca multi oameni au o gramada de cititori pe sistemul de micro-blogging, dar nu au cum sa monetizeze aceasta audienta, pentru ca nu poti adauga reclame sau altceva, spre deosebire de sistemul clasic de blog.

Ei au devenit acum relevanti si pentru alte companii si cu siguranta vor mai fi invitati la astfel de evenimente.

Deocamdata cel mai mare succes pe Twitter l-a raportat Dell, care si-a creat o retea mare de followers si care cumpara produse la ofertele anuntate de echipa de vanzari. Multe alte companii ar putea urma acest exemplu.

Exista si posibile neplaceri, deoarece utilizatorii nu pot fi controlati, iar unii ar fi fericiti sa posteze evenimente neplacute, greseli in organizare, diverse alte lucruri negative pentru companie. Dar riscurile raman mici.

#campanie, #pepsi, #pr, #twitter , #stiri Twitter