"Revolutia social media" continua: in ce stadiu se afla afacerea ta?

Luni, 14 Februarie 2011, ora 17:00
2830 citiri
"Revolutia social media" continua: in ce stadiu se afla afacerea ta?

“Site-ul, pagina de Facebook, blogul sau contul de Twitter nu mai sunt doar simple optiuni ale bugetului de comunicare. Modul in care companiile se adapteaza la aceasta lume dominate de retele sociale si uneori haotica va defini succesul lor in viitor”, a declarat Richard Branson, intr-un interviu acordat revistei Entrepreneur. Vezi in ce mod au schimbat lumea corporatista, retelele sociale.

Miliardarul considera ca dezvoltarea rapida a noilor canale de comunicare, Facebook si Twitter, au determinat multi directori sa-si reevalueze strategiile de comunicare cu clientii, angajatii si mass-media.

“Oamenii nu mai vor sa fie inselati, de aceea companiile ii ajuta sa gaseasca o modalitate de a cumpara produsul sau serviciul potrivit, la un pret corect”, afirma Branson.

Potrivit acestuia, utilizatorii inca mai vizualizeaza reclame, insa de cele mai multe ori mediul online iese invingator in detrimentul televiziunii, oamenii fiind influentati de anunturile recomandate de prieteni.

Fondatorul grupului Virgin este de parere ca in momentul in care cumparatorii intampina anumite probleme cu produsele achizitionate, vor sa discute cu reprezentantii companiei pentru a gasi cat mai rapid o rezolvare.

“Modul in care companiile se adapteaza la aceasta lume dominata de retele sociale si uneori haotica va defini succesul lor in viitor”, afirma Branson.

“Site-ul, pagina de Facebook, blogul sau contul de Twitter nu mai sunt doar simple optiuni ale bugetului de comunicare. Trebuie sa te axezi pe strategiile de marketing online si sa le utilizezi in paralel cu alte eforturi de marketing”, a mai adaugat celebrul antreprenor.

Potrivit acestuia un prim pas in rezolvarea problemei, este sa te asiguri ca site-ul este configurat nu doar pentru  a administra tranzactii, ci si pentru comunicare.

In opinia acestuia, companiile trebuie sa puna accent pe feedback-ul primit de la clienti.

Potrivit acestuia, companiile trebuie  sa raspunda cat mai urgent clientilor in momentul in care primesc reclamatii.

“Odata ce ai atras clientii, continua sa pastrezi legatura cu ei”, ne sfatuieste miliardarul britanic.

Branson recunoaste ca in trecut cerea clientilor Virgin sa scrie care sunt problemele cu care se confrunta si ce idei au.

“A fost o modalitate foarte buna de a verifica potentialul afacerii si standardele de calitate. Asadar, incurajez tot mai multi directori sa faca acelasi lucru”, a subliniat antreprenorul.

Insa, potrivit acestuia, dincolo de serviciul cu clientii, o companie trebuie sa-si evalueze echipa de marketing pentru a se asigura ca modalitatile de lucru nu sunt invechite.

“De curand, Virgin Atlantic a creat o echipa de Social Relations care sa se ocupe de gestionarea spatiului mediatic si sa se asigure ca site-urile noastre sunt de actualitate si interesante”, a afirmat Branson.

“Cresterea retelelor sociale ne-a oferit provocari incitante si ne-a determinat sa ne schimbam modul de a face afaceri. Cand am lansat o reclama pentru Virgin Atlantic la TV si in teatre, am fost surprinsi de succesul inregistrat pe internet, si asta deoarece utilizatorii nostri au impartasit video-ul cu prietenii lor. Acest lucru ne-a ajutat sa ajungem dincolo de publicul nostru obisnuit”, a marturistit antreprenorul.

Acesta este de parere ca pentru a reusi, antreprenorii si liderii de afaceri trebuie sa se adapteze acestei lumi in continua schimbare.

Prin colaborarea online cu clientii, site-uri, servicii si echipe, poti transforma aceste provocari in oportunitati.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#buget comunicare, #facebook, #social media, #branson, #afacere, #twitter, #strategii comunicare, #feedback , #stiri Twitter