Top 10 cele mai proaste obiceiuri la locul de munca

Luni, 15 Iunie 2009, ora 23:32
2487 citiri
Top 10 cele mai proaste obiceiuri la locul de munca

Toata lumea are cateva puncte slabe in comportamentul profesional la care trebuie sa lucreze si pe care e bine sa le rezolve, iar deseori acestea devin mai mult decat enervante (cum ar fi sa mananci ceva puternic mirositor la birou) si se transforma in adevarate probleme pentru cariera ta.

Iata 10 obiceiuri profesionale pe care ar trebui sa incerci sa le elimini:

1. Amanari

Multi oameni lucreaza mai bine sub presiune, sau cel putin asa sustin. Angajatii avand personalitati diferite, nu poti spune ca un program strict este potrivit pentru toti. Totusi, daca-ti lasi sarcinile pe ultima suta de metri, acest lucru va aduce cu sine multe problemele, chiar daca ai impresia ca rezultatul final va fi unul glorios.

Cand nu-ti rezervi timpul necesar pentru a finaliza o sarcina, risti sa intalnesti un obstacol neasteptat care sa te determine sa ratezi termenul limita. Chiar daca situatia nu este sub controlul tau, toata lumea se va intreba de ce nu ai planuit mai bine si de ce nu ai luat in calcul toate posibilitatile, de la bun inceput.

2. E-mail-uri accidentale

E-mail-urile stapanesc viata multor angajati, iar din punct de vedere ar comunicarii informale, acestea au devenit un post-it digital. Tastam un mesaj si-l trimitem fara sa-l recitim si fara sa mai verificam destinatarul. Aceasta este reteta pentru dezastru, scrie cnn.com.

Daca nu ti-ai invatat lectia pana acum, va veni in curand ziua in care vei apasa din greseala pe “reply all” si o multime de oameni va citi un mesaj care ai fi dorit sa ajunga doar la un sigur coleg.

3. Confuzia dintre informal si nerespectuos

La multe locuri de munca, seful poate fi cel care ia deciziile, insa acesta nu este personajul rigid si fara umor pe care il vezi la televizor. Sa-ti tutuiesti seful si sa iesi cu el la o bere dupa program sunt lucruri des intalnite in multe firme.

In acelasi timp, tu esti angajatul, iar seful e sef – cel care te poate concedia si iti poate spune ce sa faci. Nu intrece limitele, vorbindu-i ca si cum i-ai vorbi unui coleg obisnuit sau celui mai bun prieten al tau. Trebuie sa-i respecti autoritatea.

4. Profitarea de flexibilitatea companiei

Unele companii sunt destul de stricte cu privire la programul de lucru. Altele au recomandari, nu reguli stricte. Asa ca poti ajunge la birou la 8:35 si nu intereseaza pe nimeni. Daca in timp ajungi sa vii la birou la ora 9:10 si sa pleci la ora 16 (cu multe pauze intre), reputatia ta va avea de suferit.

Acelasi lucru se aplica si codurilor vestimentare. Business casual lasa loc de interpretari, insa blugii rupti si tricourile cumparate la concerte nu intra, cel mai probabil, in definitia acceptata de compania la care lucrezi.

5. Refuzul de a socializa

Exista multe sfaturi intelepte conform carora nu e bine sa amesteci viata personala cu cea profesionala. Totusi, sa refuzi sa iei parte la orice activitate sociala – o petrecere de Craciun, o aniversare a unui coleg – nu te va ajuta in cariera.

Nu trebuie sa fii neaparat sufletul petrecerilor, insa daca esti sociabil cu colegii, vei reusi sa intaresti relatia cu acestia. Ajungi sa-i cunosti pe ceilalti mai bine si ei, la randul lor, pe tine. Astfel, vei fi mai mult decat persoana cu care se intalnesc pe holuri.

6. Permanent in intarziere

Acest aspect nu este acelasi lucru cu abuzarea de regulile mai putin stricte ale companiei. Daca intarzii la serviciu, la sedinte si cu predarea proiectelor, seful si colegii tai iti vor pune o eticheta nefavorabila.

Cand va veni vorba de o promovare sau de un contract important, toata lumea se va gandi de doua ori daca sa-ti ofere tie oportunitatea sau nu. Cine vrea sa puna baza intr-un om care nu e capabil sa-si gestioneze propriul timp?

7. Rigiditatea

Unul dintre aspectele nedrepte ale muncii este ca uneori pare ca nu poti castiga. Daca esti angajat sa faci o anumita treaba, multi dintre sefi nu vor sa-ti petreci ziua citind reviste.

Motivul: Ai fost angajat sa faci o treaba, asa ca fa-o. Insa daca seful apeleaza la tine pentru un nou proiect care se afla in afara indatoririlor tale obisnuite, tot trebuie sa-l faci. “Nu ma platiti sa fac asta” nu este ceva ce vrei sa-i spui managerului tau.

8. Mereu in opozitie

Toata lumea iti adora spiritualitatea, insa incearca sa nu fi persoana care are mereu cea mai buna idee si care crede ca ideile celorlalti sunt proaste.

Vocile opozitiei lipsesc de cele mai multe ori din multe locuri de munca, pentru ca mult prea multi angajati vor sa fie cei care spun mereu “da”. Insa prea multa negativitate calca oamenii pe nervi si ii tine departe de tine. Pastreaza-ti o gandire critica, insa asigura-te ca faci ce e mai bine pentru companie si nu doar sa ai cea mai puternica voce din birou.

9. Barfe

Odata cu aparitia blogurilor, a Facebook-ului, a Twitter-ului si a altor site-uri asemenea, ai multe ocazii sa-ti afisezi frustrarile. Daca vrei sa te plangi de seful tau si de cat iti detesti jobul, ai grija sa nu ajunga niciodata la urechile companiei.

Internetul este un domeniu public, iar comentariile au talentul de a-si gasi drum spre cele mai nepotrivite persoane. Daca nu ai sta in fata biroului sefului tau si i-ai spune unui coleg cat esti de pregatit sa-ti dai demisia, atunci nu exprima aceleasi ganduri pe un forum deschis.

10. Controversele

Politicile companiei sunt deseori inevitabile, iar, uneori, sa stii ce se intampla in firma te poate ajuta. Totusi, nu ar trebui sa petreci prea mult timp incercand sa afli tot ce misca, in detrimentul sarcinilor tale.

Sa fii prins in diverse controverse la birou poate fi ceva care sa nu-ti stea in putere, dar daca tu esti cel care instiga la drame, vei castiga o reputatie proasta. Vei deveni oaia neagra a companiei si omul in care nimeni nu poate avea incredere. Acesta este tipul de notorietate care te poate urmari cu usurinta de la un job la altul.

#angajat, #cariera, #companie, #manager, #obiceiuri, #sef , #stiri Twitter